مدیرآموزش و پرورش ناحیه۱کرج:

مدیر موفق باید بتواند با استفاده از امکانات موجود،مدرسه تراز داشته باشد

کرج(پانا) -مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه۱کرج گفت:یک مدیر موفق کسی است که بتواند با استفاده از امکانات موجود،مدرسه را در مسیر مدرسه‌تراز قرار دهد.

کد مطلب: ۱۶۰۱۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر موفق باید بتواند با استفاده از امکانات موجود،مدرسه تراز داشته باشد

جمال مراقی درجمع مدیران مدارس آموزش‌وپرورش ناحیه۱کرج اظهار کرد:برخی محدودیت‌های موجود در مدارس باعث می‌شود اجرای برنامه‌ها دشوار به نظر برسداما رسالت مدیران این است که حتی در همین شرایط هم راهکارهای رشد و ارتقا را بیابندآموزش‌وپرورش نهادی پویاست و نباید هیچ عامل بیرونی موجب توقف حرکت آن شود.

وی بااشاره به نقش کلیدی مدیران در هدایت مدرسه افزود:یک مدیر موفق کسی است که بتواندبا استفاده از امکانات موجود،مدرسه را در مسیر مدرسه‌تراز قرار دهد.به همین منظور، تفاهم‌نامه‌هایی که امسال با مدیران مدارس بسته می‌شود براساس توانایی و ظرفیت هر واحد آموزشی خواهد بود؛به‌گونه‌ای که هر مدرسه براساس اولویت‌های خود برنامه‌ریزی کرده و در پایان سال نیز همان اهداف به عنوان ملاک ارزیابی در نظر گرفته خواهد شد.

مراقی خاطرنشان کرد:برای برخی مدارس تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌ها در اولویت است و برای برخی دیگر تقویت شوراهای معلمان یا هوشمندسازی کلاس‌ها؛آنچه اهمیت دارد، عمل به تعهداتی است که مدیران خودشان متناسب با شرایط مدرسه انتخاب می‌کنند. این رویکردضمن ایجاد انگیزه در مدیران، امکان برنامه‌ریزی واقعی و قابل تحقق را نیز فراهم می‌آورد.

وی در ادامه سخنان خود بااشاره به ضرورت به‌روزرسانی دانش و مهارت معلمان گفت: همه همکاران اعم از تازه‌کار یا باسابقه باید خود را با تحولات جدید هماهنگ کنند. تجربه دوران کرونا نشان داد که آموزش و یادگیری بدون استفاده از روش‌های نوین و تولید محتوای به‌روز، کارآمد نخواهد بود.همان‌گونه که در آن دوران آموزش‌های مجازی ما را با نقاط ضعف و قوت تدریس روبه‌رو کردامروز نیز اجتماعات یادگیری می‌تواند بستری برای تبادل تجربه‌ها و ارتقای توانمندی معلمان باشد.

رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه۱کرج تصریح کرد:اجرای طرح‌های توانمندسازی معلمان و برگزاری دوره‌های آموزشی که برگزار می‌شوند،نشان‌دهنده نگاه ویژه وزارت آموزش‌وپرورش به کیفیت یاددهی و یادگیری است.مدیران باید با برنامه‌ریزی دقیق شرایط حضور کامل معلمان در این دوره‌ها را فراهم کنند تا در آغاز سال تحصیلی شاهد تغییر رویکرد در کلاس‌ها و افزایش بهره‌وری آموزشی باشیم.

مراقی در پایان تأکید کرد:آموزش‌وپرورش یک مسئولیت جمعی است و تحقق اهداف آن تنها با همراهی مدیران، معلمان و خانواده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.اگرچه محدودیت‌ها و کمبودها وجود دارد،اما نگاه خلاقانه و تلاش مضاعف می‌تواند مسیر پیشرفت مدارس ناحیه یک را هموار سازد.

خبرنگار : دانش‌آموز:ملیکابهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار