مدرس هوش مصنوعی در شهرستان ساوجبلاغ:
هوش مصنوعی بازیگر اصلی مدارس آینده است
از آموزش شخصیسازیشده تا ارزیابی هوشمند
ساوجبلاغ(پانا)- مدرس هوش مصنوعی در شهرستان ساوجبلاغ:با رشد روزافزون فناوری، بهویژه در حوزه هوش مصنوعی پیشبینی میشود مدارس آینده بیش از پیش به ابزارها و سامانههای هوشمند مجهز شوند؛ تحولاتی که میتواند نظام آموزش را متحول کرده و یادگیری را دقیقتر، سریعتر و شخصیتر از گذشته کند.

سعید مرادی درگفتوگو با پانا اظهارکرد:«تحولات فناورانه در سالهای اخیر، روند آموزش در مدارس را وارد مسیر تازهای کرده است.اکنون، هوش مصنوعی نهتنها بهعنوان یک ابزار جانبی،بلکه بهعنوان یک ارکان اصلی آموزش آینده شناخته میشود؛جایگاهی که میتواند از طراحی محتوای درسی گرفته تا تحلیل عملکرد دانشآموزان را دگرگون سازد.»
وی ادامه داد:«در چشماندازی که بسیاری از پژوهشگران آموزشی آن را محتمل میدانند، مدارس آینده از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای شخصیسازی روند آموزشی هر دانشآموز استفاده خواهند کرد.این بهمعنای آن است که محتوا، تمرینها و حتی شیوه ارائه آموزش براساس نیازها، تواناییها و علایق هر دانشآموز تنظیم میشود.»
مرادی افزود:«از دیگر کاربردهای مورد انتظار هوش مصنوعی در مدارس میتوان به تصحیح خودکار امتحانات تشریحی،شناسایی افت تحصیلی زودهنگام، و ارائه بازخورد آنی به معلمان اشاره کرد.همچنین، دستیارهای صوتی هوشمند قادر خواهند بود مفاهیم پیچیده را به سادهترین شکل ممکن برای دانشآموزان توضیح دهند و حتی دروس را بهصورت تعاملی تدریس کنند.»
وی اضافه کرد:«در حوزه مدیریت مدرسه نیز هوش مصنوعی میتواند با تحلیل دادههای مختلف،به مدیران در تصمیمگیریهای کلان مانند چیدمان برنامهدرسی، شناسایی نقاط ضعف ساختاری و بهینهسازی فرآیند آموزش کمک کند.»
مدرس هوش مصنوعی در پایان گفت:«با وجود تمام مزایای قابلتوجه،کارشناسان آموزشی تأکید دارند که استفاده از هوش مصنوعی در مدارس باید با رویکرد اخلاقمدار، نظارتپذیر و انسانی همراه باشد.نقش معلم، همچنان بهعنوان راهبر آموزشی،عامل انگیزهبخش و ناظر تربیتی غیرقابل حذف است،اما بیشک ابزارهای هوشمند میتوانند به تسهیل این مسئولیتها کمک کنند.»
ارسال دیدگاه