معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران:

آب، اولویت اساسی دولت سیزدهم است

تهران (پانا) - معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت آب مساله اساسی کشور است که بارها مورد توجه شهید آیت‌الله رئیسی نیز قرار داشت و اگر به سمت بهره‌وری حرکت نکنیم مجبور به واردات مواد غذایی خواهیم شد.

کد مطلب: ۱۴۷۶۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آب، اولویت اساسی دولت سیزدهم است

علیرضا الماسوندی در همایش ملی بهره‌وری در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: در برخی نقاط ایران به سبب نوع شرایط آب و هوایی، سرانه مصرف آب ایران برای هر نفر در حدود ۶۵۰ متر مکعب بوده که استاندارد آن یک‌هزار و ۷۰۰ متر مکعب است.

وی گفت: مصرف آب در کشور حدود ۹۴ میلیارد متر مکعب است که نزدیک به ۱۰ میلیارد متر مکعب آن در حوزه آشامیدنی است.

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه‌داد: حکمرانی مطلوب این را می‌طلبد که به سمت بهره‌وری حرکت کنیم و این موضوع نیز در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم است.

وی اضافه‌کرد: رویکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم این بوده که به سمت بهره‌وری حرکت کنیم و در این راستا ۳۷۵ طرح در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفته که ۲۴۶ طرح آن را تا پایان دولت به سرانجام خواهیم رساند.

الماس‌وندی ادامه داد: تعهدات وزارت نیرو در سال ۱۴۰۲ در حوزه تامین آب ۳۰۰ درصد موفقیت در حوزه توزیع داشته ایت، اما این موضوع پاسخ‌گو نیست و با این دست فرمان مجبور به واردات مواد غذایی خواهیم شد؛ بنابراین باید به سمت افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار