سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان:
مدرسه، خانه دوم دانشآموزان و بستر زیست بهتر دانشآموزان است
اصفهان (پانا) - سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با تأکید بر نقش فضاهای آموزشی استاندارد در کیفیت تعلیم و تربیت گفت: مدرسه، تنها محل آموزش درسی نیست، بلکه باید مکانی برای بهتر آموختن و بهتر زیستن دانشآموزان باشد.
لیلاسادات ابطحی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، با تأکید بر نقش فضاهای آموزشی استاندارد در کیفیت تعلیم و تربیت به پانا گفت: «مدرسه تنها محل آموزش درسی نیست، بلکه باید مکانی برای بهتر آموختن و بهتر زیستن دانشآموزان باشد.»
وی با اشاره به تأثیر مستقیم فضای آموزشی بر انگیزه و آینده دانشآموزان افزود: «وقتی یک دانشآموز فضای مطلوبی را تجربه میکند، حس بهتر و انگیزه بیشتری برای یادگیری خواهد داشت و همین امر به رشد فکری و پرورش او کمک میکند.»
ابطحی در خصوص برنامههای ارتقای فضاهای آموزشی تصریح کرد: «بهینهسازی مدارس موجود، ایجاد فضاهای ورزشی و کاهش جمعیت کلاسها در اولویت قرار دارد. ساخت فضاهای آموزشی جدید میتواند گام مهمی در این مسیر باشد.»
وی همچنین با اشاره به نهضت عدالت آموزشی گفت: «این طرح با همراهی خیرین، اولیا و دولت دنبال میشود تا همه دانشآموزان، فارغ از شرایط اقتصادی، از امکانات مطلوب آموزشی بهرهمند شوند. مدرسه خانه دوم دانشآموز است و همه باید در بهبود آن سهیم باشیم.»
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: «برای تحقق اهداف آموزش و پرورش باید سه ضلع مثلث دانشآموز، فضای آموزشی و معلم به طور همزمان تقویت شوند؛ چرا که هر یک نقش اساسی در ساخت آینده کشور دارند.»
ارسال دیدگاه