مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان؛
عدالت آموزشی با تحول در فضای یادگیری دانشآموزان محقق می شود
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی در کشور، دولت بهدنبال اجرای طرحی است که با همکاری مردم، نیازهای فوری و اساسی نظام آموزشی و دانشآموزان را در تمامی نقاط( مناطق محروم و غیر محروم) برطرف کند.
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در گفتگوبا خبرنگارپانا گفت:«ما به خوبی میدانیم که پیادهسازی عدالت آموزشی در نظام آموزش و پرورش، بهویژه در فضای آموزشی، به معنای این است که امکانات و تجهیزات آموزشی از لحاظ محتوا و کیفیت به تمامی نقاط استانها و مناطق مختلف دسترسی پیدا خواهند کرد.»
ناصر فتحی خاطرنشان کرد:« واقعیت این است که بسیاری از کلاسهای ما به صورت دو شیفته اداره میشوند و در این کلاسها تعداد دانشآموزان به طور متوسط بالای سی تا چهل نفر است. برخی مدارس حتی با چالشهای جدی در زمینه تجهیزات و فناوری مواجه هستند و خود را مطابق با علم روز دگرگون نکردهاند.»
وی ادامه داد:«بسیاری از مساکن مهر فاقد مدارس مناسب هستند و این حقیقت که برخی فضاهای آموزشی دچار آسیب و تخریب هستند، نشاندهندهی نابرابریهای موجود است. که این شرایط، بی عدالتی است .بنابراین، ضروری است که اقداماتی مؤثر برای تضمین دسترسی برابر تمامی دانشآموزان به آموزش باکیفیت صورت پذیرد.»
مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار کرد :« باید کوشش کنیم که مدارسمان به سمتی حرکت کنند که به یک شیفته برگزار شوند، چرا که یک شیفت دوم آموزشی نمیتواند به خوبی نیازهای دانشآموزان را برآورده کند. کلاسهای پرجمعیتی با بالای ۴۰ نفر، کیفیت آموزش را به چالش میکشند؛باید شمار دانشآموزان هر کلاس را به ۲۵ تا ۳۰ نفر کاهش دهیم تا معلمان بتوانند به شیوهای مؤثرتر محتوای علمی را به دانشآموزان منتقل کنند. این طرح در پی حل نابسامانیها و نابرابریهای موجود است.»
ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در پایان گفت:«بندهایی که در این طرح است از نظر تراکم و سرانه از نظر فضاهای تخریبی، کانکسی ، سنگی و تجهیزات به خصوص همه بیانگر این است که دولت می خواهد با کمک مردم این نیازهای کوتاه مدت آموزش و پرورش و دانش آموزان را در کل کشور و در مناطق مختلف ، مناطق محروم و غیر محروم رفع کند.»
ارسال دیدگاه