مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان:
عدالت آموزشی با تحول در فضای یادگیری دانشآموزان محقق میشود
اصفهان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی در کشور، دولت بهدنبال اجرای طرحی است که با همکاری مردم، نیازهای فوری و اساسی نظام آموزشی و دانشآموزان را در تمامی نقاط (مناطق محروم و غیرمحروم) برطرف کند.
ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگار پانا گفت: «پیادهسازی عدالت آموزشی در نظام آموزش و پرورش، بهویژه در فضای آموزشی به معنای این است که امکانات و تجهیزات آموزشی از لحاظ محتوا و کیفیت به تمامی نقاط استانها و مناطق مختلف دسترسی پیدا خواهند کرد.»
فتحی خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که بسیاری از کلاسهای ما بهصورت دوشیفته اداره میشوند و در این کلاسها تعداد دانشآموزان به طور متوسط بالای سی تا چهل نفر است. برخی مدارس حتی با چالشهای جدی در زمینه تجهیزات و فناوری مواجه هستند و خود را مطابق با علم روز دگرگون نکردهاند.»
وی ادامه داد: «بسیاری از مساکن مهر، فاقد مدارس مناسب هستند و این حقیقت که برخی فضاهای آموزشی دچار آسیب و تخریب هستند، نشاندهنده نابرابریهای موجود است که این شرایط، بی عدالتی است. بنابراین ضروری است که اقداماتی مؤثر برای تضمین دسترسی برابر تمامی دانشآموزان به آموزش باکیفیت صورت پذیرد.»
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: «باید کوشش کنیم که مدارسمان به سمتی حرکت کنند که یکشیفته برگزار شوند، چرا که یک شیفت دوم آموزشی نمیتواند به خوبی نیازهای دانشآموزان را برآورده کند. کلاسهای پرجمعیتی با بالای ۴۰ نفر، کیفیت آموزش را به چالش میکشند و باید شمار دانشآموزان هر کلاس را به ۲۵ تا ۳۰ نفر کاهش دهیم تا معلمان بتوانند به شیوهای مؤثرتر محتوای علمی را به دانشآموزان منتقل کنند. این طرح در پی حل نابسامانیها و نابرابریهای موجود است.»
فتحی گفت: «بندهایی که در این طرح است از نظر تراکم و سرانه و از نظر فضاهای تخریبی، کانکسی، سنگی و تجهیزات، بیانگر این است که دولت میخواهد با کمک مردم این نیازهای کوتاهمدت آموزش و پرورش و دانشآموزان را در کل کشور و در مناطق مختلف، مناطق محروم و غیرمحروم رفع کند.»
ارسال دیدگاه