راهکار انسداد مبادی بیسوادی در شهرستان چالدران بررسی شد

ارومیه (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: توفیقات امروز در افزایش رشد سواد در استان ثمره زحمات آموزش دهندگان و مسئولان آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۹۸۹۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
راهکار انسداد مبادی بیسوادی در شهرستان چالدران بررسی شد

نشست بررسی انسداد مبادی بیسوادی شهرستان چالدران با حضور معاون سوادآموزی، معاون آموزش ابتدایی و متوسطه اداره کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چالدران در محل دفتر معاونت سوادآموزی استان برگزار شد.

علی اکبر صمیمی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن اشاره به عملکرد چهل ساله نهضت سوادآموزی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و صدور فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی تا سال 1365 نرخ با سوادی کشور از 47.5 درصد به حدود 61.8 درصد افزایش یافت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: برابر سرشماری سال 1395 در صد باسوادی کشور در گروه سنی شش سال و بالاتر به 87.6 درصد رسیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به رتبه دوم استان در خصوص جذب دوره سوادآموزی گفت: برابر سرشماری سال 95 میزان باسوادی کشور در گروه سنی 49-10 سال به 90.7درصد رسیده است.

صمیمی با اشاره به نقش مهم مراکز یادگیری محلی در آموزش سواد و آموزش مهارت های زندگی گفت : 53 مرکز یادگیری در سطح استان در حال فعالیت هستند .

این مقام مسئول در ادامه به نقش بالای آموزش دهندگان در ریشه کنی بیسوادی اشاره و گفت: توفیقات امروز در حوزه سوادآموزی ثمره آموزش دهندگان زحمت کش و مسئولین عزیز استان است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های حوزه سوادآموزی برای کمک ریشه کنی بیسوادی تا سال 1404 اشاره کرد و گفت : صعب العبور بودن بعضی از مناطق شهرستان چالدران و مسائل فرهنگی از جمله مشکلات این شهرستان در به صفر رساندن بیسوادی است.

در خاتمه معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای کمک به بازماندگان از تحصیل و بیسوادی پرداختند.

گفتنی است بنیاد علوی جهت کمک به ریشه کنی بیسوادی و جلوگیری از بازماندگان تحصیل با آموزش و پرورش همکاری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار