برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استان سمنان؛

در مدرسة صالح دیوار نامریی نهاد خانه و مدرسه برچیده شود

سمنان (پانا) - انتخابات الکترونیکی انجمن اولیا و مربیان دبستان شاهد پسرانه سمنان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به عنوان برنامه استانی و نمادین این رخداد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
در مدرسة صالح دیوار نامریی نهاد خانه و مدرسه برچیده شود

محمد دستورانی در این آیین گفت: خانواده به عنوان اولین مکان تعلیم و تربیت زیربنای محکمی برای ساخت اجتماع و عاملی است برای حفظ و حراست از ارزش های اخلاقی. از این رو خانواده ها باید با اهداف مجموعه آموزش و پرورش آشنا شده و مسئولان نیز زمینه را فراهم سازند تا در راستای تحقق برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت، همسو و همگام با هم قدم بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به ضرورت ارتباط خانه و مدرسه اشاره و تصریح کرد: بدون شک خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند و هرقدر این دو نهاد با هم تعامل بیشتری داشته باشند، اثرات آموزشی و تربیتی مطلوب تر خواهد بود.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی استان با عنوان «مدرسه صالح در گام دوم انقلاب» تاکید کرد در مدرسه صالح و در قالب فعالیت های انجمن اولیا و مربیان می بایست دیوارهای نامرئی بین خانه و مدرسه برداشته شود. دستورانی مشکل اساسی نهاد تعلیم و تربیت در کشور را با گذشت 40 سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، همین فاصله بین نهاد خانه و مدرسه و نبود پیوند کافی بین نهادهای مختلف اجتماعی با نهاد تعلیم و تربیت عنوان کرد و خواستار توجه همگانی به کیفیت بخشی در آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب شد.

محمد دستورانی افزود: تلاش ما در آموزش و پرورش این است که دانش آموزان مطابق با اهداف دوره های تحصیلی خودشان رشد کنند. فصل مشترک خانه و مدرسه در انجمن اولیا و مربیان اهداف دوره های تحصیلی است و اهداف این دوره صرفاً بر مبنای سند تحول بنیادین و بر مبنای شش ساحت تربیتی است.

وی در پایان گفت: انتخاباتی توام با اعتماد، درک مشترک و توجه به فصل مشترک و هم اندیشی و هم افزایی از گام های اساسی یک انجمن کارآمد و سرآمد است.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان سمنان ضرورت ایجاد شفافیت و فراهم نمودن زمینه اعتماد والدین به رعایت مقررات انتخابات، افزایش مشارکت والدین برای حضور در فرایند انتخابات و رأی گیری، افزایش سرعت و دقت در نظارت را از اهداف برگزاری انتخابات الکترونیکی انجمن اولیا و مربیان بیان کرد و ابراز امیدواری نمود با اجرای سیاست مدرسه محوری بتوانیم بسترهای لازم جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی در تمامی مدارس سطح استان را در سال آتی مهیا کنیم.

محمد اسقایی با اشاره به نقش بی بدیل انجمن اولیا و مربیان در توسعه کمی و کیفی و رفع کمبودها و مشکلات مدارس و همچنین بهبود وضعیت آموزشی آموزشگاه ها، تأکید کرد انجمن اولیا و مربیان می تواند با توجه به تجربیات و شناخت نقاط قوت و ضعف و بازنگری و به روزرسانی وظایف و برنامه ها، به رویکردی جدید و نو دست یابد و یکی از مهم ترین زیرساخت های این رویکرد، تابلوی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد.

خاطرنشان می سازد مدارس استان سمنان از ابتدا تا پانزدهم مهرماه انتخابات انجمن اولیا و مربیان را برای سال تحصیلی 99-98 برگزار می کنند که در برخی شهرستان ها و مدارس منتخب این فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می شود.

انجمن های اولیا و مربیان آموزشگاه های استان سمنان حدود 7000 عضو دارند که 1 درصد اعضای انجمن های کشور را به خود اختصاص داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار