اجرای طرح نمونه برداری پسماندهای خشک در منطقه بیست

شهرری (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه بیست از اجرای طرح نمونه برداری پسماندهای خشک با هدف شناخت وضعیت موجود تولید پسماندها خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۸۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نمونه برداری پسماندهای خشک در منطقه  بیست

رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه بیست با بیان این مطلب گفت: به منظور شناخت وضعیت موجود تولید پسماند، برنامه‌ریزی برای طراحی زیرساخت‌های تفکیک از مبداء و طراحی سیستم حمل و نقل و دفع پسماندها، طرح نمونه‌برداری پسماندهای خشک در منطقه بیست آغاز شده است.

او در ادامه با اشاره به اهمیت تفکیک پسماندها، بروزرسانی نتایج نمونه برداری سالهای قبل، تعیین سرانه پسماند تولیدی در طول سال، تعیین مشخصات فیزیکی و شیمیایی پسماند (درصد رطوبت، چگالی، دانه بندی و ...) ، تعیین اجزای ارزشمند قابل بازیافت با هدف برنامه دقیق ارزش حرارتی و... و انعقاد قرارداد با پیمانکاران بر اساس شرایط واقعی تولید پسماند را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

او افزود: نمونه‌های پسماندهای خشک تعدادی از واحدهای مسکونی و غیرمسکونی به وسیله خودروهای ملودی بازیافت جمع آوری و جهت آنالیز فیزیکی به ایستگاه میانی منطقه بیست منتقل می شود.

معلم اظهارداشت: طرح نمونه برداری پسماندهای خشک در راستای تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران توسط مرکز مطالعات شهرداری تهران با محوریت سازمان مدیریت پسماند، از بیست و سوم شهریور ماه سال جاری، با شناسایی واحدهای مسکونی و غیرمسکونی شرکت کننده در طرح از سوی اداره مدیریت پسماند منطقه بیست آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار