نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اولین نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان در سال ۹۸ برگزار شد

کد مطلب: ۹۰۵۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان  کردستان برگزار شد

در این نشست قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر اجرای دقیق برنامه های صیانت از حقوق شهروندی در سطوح مختلف، خواستار زمینه سازی برای عملیاتی شدن کامل برنامه‌های ابلاغی و اهتمام مسولان و دست اندرکاران امر در این راستا شد .

وی با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با حقوق خود به ویژه در نظام اداری ، یکی از اولویت های ستاد استانی را برنامه ریزی برای آشنایی دانش آموزان ، معلمان و اولیای دانش‌آموزان با حقوق خود شد و تصریح کرد: باید حقوق هر فرد در جای خود محترم شمرده شود .

وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را دیگر برنامه اولویت دار ستاد استانی عنوان کرد و با اشاره به ضرورت ارایه آموزش های لازم در این خصوص ، گفت: در اجرای برنامه‌ها های ابلاغی وزارت و استانداری کلیه برنامه ها و اقدامات باید مستند سازی شود .

وی نظارت بر اجرای دقیق برنامه های ابلاغی و ارزیابی اقدامات را در پیگیری فعالیت ها مهم دانست و گفت : ستاد استانی باید در قالب شاخص های عمومی ،چک لیست هایی را با رعایت بخشنامه مدرسه محوری به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد واحد های اداری و آموزشی تدوین و بر روند اجرای فعالیت ها نظارت داشته باشد .

در ابتدای این نشست فوریه غفاری مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسول دبیرخانه استانی ستاد صیانت گزارشی از اقدامات دبیرخانه و کارگروه های استانی را در سال ۹۷ارایه کرد .

وی با اشاره به ضرورت ارایه آموزش های لازم به نسل جوان و نوجوان و آگاهی بخشی به آنان و خانواده ها و والدین ، از برگزاری دوره های آموزشی ویژه صیانت از حقوق شهروندی در سطح مدارس استان خبر داد .

غفاری با تاکید بر ضرورت همکاری کارگروه های استانی در اجرای برنامه‌ها و تدوین چک لیست های ارزیابی اقدامات ، دست یابی به اهداف پیش بینی شده را نیازمند مشارکت کلیه بخش ها و همراهی مجموعه دانست و از اعضای ستاد خواست همکاری مستمری با دبیرخانه استانی داشته باشند.

گفتنی است در این نشست پیرامون برنامه های اجرایی ستاد استانی در سال ۹۸بحث و تبادل نظر و مقرر شد با تنظیم تقویم اجرایی برنامه ها، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و ارایه آموزش های لازم به مخاطبان و ذی نفعان در دستور کار ستاد استانی قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار