فاصله دانشگاه و مدیریت اجرایی کوتاه‌تر می‌شود

نخبگان دانشگاهی به کارگروه‌های استانداری سمنان راه می‌یابند

سمنان (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد مراکز دانشگاهی و اساتید و نخبگان دانشگاهی در این استان بر ضرورت از بین بردن فاصله بین دانشگاه و مدیریت اجرایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فاصله دانشگاه و مدیریت اجرایی کوتاه‌تر می‌شود

حشمت‌الله عسگری در نشست با اساتید اقتصادی دانشگاه سمنان اظهار کرد: برپایی هم‌اندیشی‌ها و نشست‌های مشترک می‌تواند به کوتاه‌تر شدن این فاصله کمک کند از این رو باید با برگزاری جلساتی از این دست با اساتید و فعالان دانشگاهی، فاصله ایجاد شده بین دانشگاه و محیط اجرایی استان را کم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت علم اقتصاد و لزوم بهره‌گیری از آن در راستای حل مشکلات مبتلا به کشور افزود: امروز مسئولان کشور با وجود مشکلات اقتصادی موجود، انتظار بیشتری از فعالان و اساتید دانشگاهی در رشته‌های اقتصاد و مدیریت برای ورود به عرصه حل مشکلات دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه آمادگی داریم تا واسطه‌ای برای ایجاد ارتباط دو سویه مابین مسئولان اجرایی استان و اساتید و نخبگان اقتصادی دانشگاه های استان باشیم، ادامه داد: دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان می‌توانند به محلی برای کار اشتراکی برای توسعه ایده‌های خلاق ثروت‌ساز بر پایه علم و دانش اقتصاد و مدیریت باشد.

عسگری بر لزوم اخذ مشاوره از اساتید دانشگاهی در حوزه اقتصاد و مدیریت تاکید و تصریح کرد: اساتید و نخبگان دانشگاهی می‌توانند اثرگذاری بالایی در تصمیم‌گیری اقتصادی مسئولان اجرایی استان داشته باشند.

وی از تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در کارگروه‌ها و شوراهای دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا اساتید دانشگاهی دانشکده اقتصاد و مدیریت، در کارگروه‌های استان به عنوان مشاور و کسی که دغدغه استان را دارد حضور یابند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، با اشاره به اجرایی شدن برخی پروژه‌های غیرضروری و کارشناسی نشده گفت: در گذشته به‌دلیل وجود منابع مالی سرشار، واحدهای بزرگی با تسهیلات ارزان‌قیمت و آورده‌های بسیار‌ پایین در استان شکل گرفتند که ‌مبنای آنها بر پایه تحقیق و توسعه نبوده است.

عسگری، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای بزرگ صنعتی استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که برای برخی از این واحدهای صنعتی به‌وجود آمده راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه با حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی مرتبط در این واحدهای صنعتی می‌تواند به حل مشکلات آنها کمک شایانی کند چرا که یک واحد مشاوره قوی می‌تواند به توسعه صنایع و ارتقا کیفی و کمی تولیدات کمک ویژه کند.

وی از تلاش برای استفاده از ظرفیت اساتید و نخبگان اقتصادی دانشگاه‌های استان در مسائل پژوهشی استان خبر داد و گفت: بی‌تردید تئوری‌های دانشگاهی در حل مشکلات اقتصادی امروز کشور و توسعه و بهبود فضای کسب و کار در استان کمک شایانی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، با انتقاد از برخی که تئوری‌های اقتصادی را در حل مشکلات اقتصادی ناکارآمد جلوه می‌دهند، گفت: دانشگاهیان و نخبگان باید با اقدامات علمی و عملی خود، بر این دیدگاه ناصواب که ‌تئوری‌های اقتصادی را ناکارآمد و غیرعملی می‌داند خط بطلان بکشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار