مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: مشارکت فعال دانش آموزان در امور مدرسه، بیان مشکلات و نقدها توام با ارائه راهکار باشد

شوراهای دانش آموزی بازوان پرتوان مدیران مدارس در تمامی برنامه های مدارس هستند

تبریز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از اهداف و فلسفه وجودی تشکیل شوراهای دانش آموزی سخن گفت.

کد مطلب: ۸۸۰۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: مشارکت فعال دانش آموزان در امور مدرسه، بیان مشکلات و نقدها توام با ارائه راهکار باشد


صمد علیزاده در اولین جلسه روسای شوراهای دانش آموزی آموزش و پرورش صوفیان در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش صوفیان بیان کرد: "بر اساسماده 18 آیین نامه اجرایی مدارس، آموزش و پرورش و کادر اجرایی مدرسه ملزم به تشکیل شوراهای دانش آموزی هستند".
وی با بیان این که شوراهای دانش آموزی متشکل از نمایندگان تمامی دانش آموزان است و یک پروسه انتخاباتی دارد، گفت: "متاسفانه به شوراهای دانشآموزی در برخی مناطق استان توجه کافی نمی شود".
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی ادامه داد: "هدف از تشکیل شوراهای دانش آموزی مشارکت در تمامی فعالیت و برنامه های مدرسه است؛ به دانش آموزان امروزی باید جواب امروزی دهیم و این با مشارکت خود دانش آموزان میسر است".
علیزاده خطاب به عضو شوراهای دانش آموزی، افزود: مشارکت باید توام با ارایه راهکارباشد و بایستی دغدغه هایتان را مطرح کنید.
وی اضافه کرد: "اگر صرفا برای نام آوری وارد این میدان شده اید، نمی توانید کاری پیش ببرید بلکه باید دغدغه ها را همراه راهکار به گوش مسئولین برسانید و بدانید که در مقابل رای دوستان، حق الناس به گردن شماست".
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: "شما بازوان توانمند و عصاره نخبگان مدارس هستید و باید از دغدغه مدیران مدارس، کم کنید".
علیزاده در ادامه نقش سازمان دانش آموزی در تربیت اجتماعی دانش آموزان را یادآور شد و گفت: "توجه و تمرکز در حوزه آموزشی ما را از توجه به پرورش غافل کرده است".
وی بر تشکیل جلسات متعدد شوراهای دانش آموزی با معاون پرورشی و مسئول سازمان دانش آموزی منطقه صوفیان تاکید کرد و گفت: "آسیب های اجتماعی نوظهور و نحوه استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی از جمله مسایلی هستند که در این جلسات باید مطرح و بحث شوند".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار