اجرای چند پروژه صنعتی، گردشگری و عمرانی در همدان

همدان (پانا) - سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری گفت: این پروژه ها شامل پروژه 500 هکتاری سمت جاده رباط شورین، پروژه 338 هکتاری سمت دانشگاه آزاد، جایگاه های سریع النصب سوخت، پارکینگ مکانیزه و چند طرح صنعتی، گردشگری و عمرانی است.

کد مطلب: ۸۶۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای چند پروژه صنعتی، گردشگری و عمرانی در همدان

مهران حاجیان هدف اصلی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان را اجرای سیاست خودکفایی به منظور جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت شهروندان در انجام طرح‌های عمرانی و مصوب شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد و گفت: رفع موانع و مشکلات اجرایی در زمینه کسب درآمدهای پایدار در جهت شهرداری همدان و ارتقای کمی و کیفی پروژه‌های شهری و تسریع اجرای طرح‌های عمرانی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و با دید حمایت از تمام سرمایه‌گذاران در شهر همدان از جمله اهداف سازمان است.

مهران حاجیان به هدف دیگر سازمان از جمله بهبود و تسریع فرایند و اجرای امور سرمایه‌گذاری در کلانشهر همدان اشاره و بیان کرد: همچنین این سازمان آمادگی عقد قرارداد و تفاهم و مشارکت و سرمایه‌گذاری در تمام طرح‌های قابل اجرا از لحاظ اقتصادی را دارد.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان به برخی پروژه‌های در دست اقدام سازمان اشاره کرد و گفت: پروژه 500 هکتاری سمت جاده رباط شورین که برای انواع طرح‌ها پیش‌بینی شده و در دست مطالعه است، از جمله طرح‌ها است.

حاجیان به پروژه 338 هکتاری سمت دانشگاه آزاد که می‌تواند بستر خوبی در زمینه انواع طرح‌های گردشگری باشد هم اشاره کرد و ادامه داد: زمین 272 هکتاری سمت سد اکباتان که این زمین موقعیت خوبی از نظر جغرافیایی دارد و برای شهر بازی و انواع طرح‌های تفریحی و گردشگری استفاده می‌شود از جمله طرح‌ها است.

وی به طرح 101 هکتاری بوستان ولایت به عنوان یکی از بهترین نقاط غرب کشور برای گردشگری و تفریحی و ایجاد پارک تفریحی اشاره و عنوان کرد: پروژه 70 هکتاری جاده تهران و کبودراهنگ که با توجه به نیازسنجی انجام شده برای کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک در نظر گرفته شده است و زیرساخت آن آماده شده از دیگر پروژه‌ها است.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان به اقدامات مهم دیگر در سازمان سرمایه‌گذاری اشاره کرد و با اعلام اینکه ایجاد جایگاه‌های سریع‌النصب سوخت، پارکینگ مکانیزه، خانه‌های بوم‌گردی، پیاده‌راه همدان از جمله اقدامات است، افزود: همچنین سازمان پیگیر مشاوران ذیصلاح قوی برای تهیه طرح جامع سرمایه‌گذاری در راستای سرمایه‌گذاری است.

حاجیان به عضویت سازمان در دبیرخانه کلانشهرهای کشور با توجه به جایگاه ویژه‌ای که سازمان دارد اشاره کرد و گفت: عضویت در کمیسیون حقوقی کلانشهرها و همچنین عضویت در کمیسیون سرمایه‌گذاری کلانشهرها می‌تواند کمک شایانی در سطح کشور به سازمان سرمایه‌گذاری کند.

وی به اقدام مهم دیگر در زمینه سولارفارم یا همان مزرعه‌های خورشیدی نیز اشاره و بیان کرد: قرارداد با شرکت اسپانیایی و ایران برای ساخت نیروگاه خورشیدی و اختصاص دو قطعه زمین 10 هکتاری برای انجام آن در دست اقدام است.

حاجیان در بخش دیگر سخنانش با بیان این مطلب که در تمام قراردادها و مشارکت‌ها سازمان‌های شهرداری باید از کانال سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های عمومی شهرداری عبور کنند، ابراز کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور و دستور شهردار و تأیید شورای اسلامی شهر تمام قراردادها توسط این سازمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: رایزنی دو دیدار با سفرای کشورهای بلغارستان و ارمنستان برای پروژه مزرعه خورشیدی و رایزنی با شرکت سولاراند بنفیت و دیدار رئیس هیأت مدیره آن آقای جرالد شرر با شهردار همدان و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار