رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبرداد:

اردوی مهارتی رقابتی پیشتازان استان سمنان آغاز شد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه اردوی مهارتی رقابتی، لازمه شناسایی اعضای اعزامی و تجهیز تیم انتخابی است، خبر داد: پیش اردوی ملی پیشتازان پسر استان سمنان با حضور 40 تیم رقابت کننده در محل اردوگاه پرور آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۸۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوی مهارتی رقابتی پیشتازان استان سمنان آغاز شد

محمدرضا عامریان با اشاره به رسالت اصلی سازمان دانش آموزی اظهار کرد: اردو فرصت مناسبی برای آموزش مهارت های اجتماعی و تمرین زندگی گروهی و تقویت حس مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان است.

وی با عنوان این مطلب که در این اردو، 40 تیم با یکدیگر به رقابت پرداخته و پس از طی فرآیند برگزاری اردوی استانی، پنج تیم پسر و پنج تیم دختر منتخب به اردوی ملی اعزام می شوند و مربی تیم برتر از هر مدرسه، خودش به عنوان کچ تیمش فعالیت خواهد داشت، گفت: کلیه دانش آموزان شرکت کننده، براساس رقابت بین تیم های مدارس در شهرستان های خود انتخاب شده اند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به تغییر روند برگزاری اردوی ملی امسال و با یادآوری سخنان اخیر وزیر محترم و دستور اکید ایشان مبنی بر تبدیل تمامی مسابقات انفرادی به تیمی، افزود: برای اولین بار سازمان دانش آموزی، جهت تحقق نظر مقام عالی وزارت، تصمیم بر برگزاری مسابقات از انفرادی به گروهی گرفته و برای تقویت روحیه تیمی، همکاری و هماهنگی اعضا و کار گروهی، محوریت انتخاب را بر مبنای تیم قرار داده و به همین صورت نیز با یکدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت تیم منتخب به اردوی ملی اعزام می شود. بنابراین اردوی استانی امسال متفاوت از سال های قبل برگزار خواهد شد و حالت مسابقه ای و رقابتی را در این اردو بین تیم های حاضر شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مربیانی که تیم آن ها به اردوی ملی راه یابد و در این اردو مقام کسب کنند، به نحو شایسته تجلیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: بخش های اجرایی اردوی ملی امسال شامل رژه های ترکیبی، صف جمع، پیر امید، کمک های اولیه، امداد و نجات، اطفای حریق، مخابره جهت یابی، نقشه خوانی، ساخت فریادهای شادی، دست های اردویی و بازی های بومی محلی جدید و مهارت ساخت پروژه، چادر زنی، اجاق های صحرایی است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان افزود: در بخش تئوری و کارگاهی هم شامل کارگاه های معرفتی و بصیرتی، کارگاه های اجتماعی و جلسات هم اندیشی و در بخش عبادی و فرهنگی هم شامل محفل انسی با قرآن، تدبیر در قرآن، فوق برنامه و جنگ ها، مسابقات و تفریحی و بازدید می باشد.

عامریان با عنوان این مطلب که این اردو با هدف آماده سازی و بازآموزی مهارت های تشکیلاتی جهت شرکت پیشتازان در اردوی ملی و در نهایت انتخاب تیم های منتخب اعزامی به اردوی ملی برگزار شد، خاطرنشان کرد: اردوی ملی موقعیتی مناسب جهت شناسایی و شکوفایی استعدادها، خلاقیت ها و نوآوری دانش آموزان در تمرین یک زندگی مستقل اجتماعی و گروهی است که اگر مبتنی بر برنامه ریزی هدفمند و مدرن باشد، یکی از جذاب ترین، عمیق ترین و سازنده ترین فعالیت های مکمل و فوق برنامه نظام آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه اردوی ملی سال 97 باحضور بیش از 2600 مربی و اعضاء از سراسر کشور در قالب گروه های پیشتازان پسر و دختر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری اردوی ملی را سنجش و اندازه گیری توانمندی دانش آموزان در حوزه های مهارت های دانشی، تشکیلاتی و معرفتی، تقویت جایگاه مسئولیت پذیری، تعاون و همکاری در فعالیت های گروهی، گسترش و تعمیق مهارت های فردی دانش آموزان و تبادل تجربه و دانش افزایی گروهی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار