مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی: توسعه فرهنگی زیربنای توسعه‌ی همه جانبه کشور است

ارومیه(پانا)- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه‌ی همه جانبه کشور است گفت: نخبگان فرهنگی و معلمان نقش مهمی در صیانت از هویت ایرانی اسلامی ایفا می کنند.

کد مطلب: ۸۳۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی:  توسعه فرهنگی زیربنای توسعه‌ی همه جانبه  کشور است

حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد در کارگاه حجاب و عفاف بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر ارزشهای متعالی در اذهان افراد نقش بست زمینه های تحولی شگرفی در شخصیت افراد و زندگی انان بروز می کند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با ایجاد تحولی درونی در افراد توانستند توحلی شگرف در عظیم در جامعه خلق کنند.

حجت الاسلام حیدری زاد بیان کرد: اگر ارزشهای دینی در جامعه مستقر شوند هویتی شکل میگیرد که بر اساس ان می توان به استقلال در همه ابعاد دست یافت.

وی با اشاره به استعمار فرهنگی گفت: همانگونه که توسعه فرهنگی زیر بنای همه توسعه هاست استعمار فرهنگی نیز زیر بنای همه استعمار ها می باشد.

«مهین منافی» معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز افزود: دین مبین اسلام، به عنوان آیین جامع و کامل خداوند متعال، در حمایت از شخصیت انسانی و معنوی زن در جهت حفظ عفّت عمومی، دستورهای حکیمانه ای مبتنی بر لزوم رعایت عفّت و حیا در ابعاد گوناگون صادر نموده است.

وی اضافه کرد: حضرت زهرای اطهر(س) بانوی بزرگواری که مظهر کمالات الهی و برترین اسوه ی انسان ها به ویژه زنان هستند، از نظر عفاف و حجاب الگوی بی نظیری هستند و با دقت در سیره و زندگانی آن حضرت به اوج عظمت ایشان می توان پی برد.

منافی بیان کرد: واجب بودن حجاب برای زنان از ضروریات دین مبین اسلام است و واجب بودن حجاب از نظر قرآن، گفتار پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) نیز به حکم عقل و اجماع رأی فقها و علمای اسلام امری ثابت است.

این کارگاه با حضور 30 نفر از بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش آذبایجان غربی به مدت یک روز با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار