دو عامل مهم ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت عوامل متعددی در بازماندگی و یا ترک تحصیل دانش‌آموزان نقش دارند که در سیستان و بلوچستان فقر اقتصادی و کافی نبودن فضاهای مورد نیاز در این شاخص بسیار تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دو عامل مهم ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در جلسه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن سپاسگزاری از همه نگاه ها و اقدامات ارزنده و ماندگار مجموعه های مختلف به ویژه خیرین در این استان اظهار کرد: پراکندگی جغرافیایی و کثرت مناطق دوردست در سیستان و بلوچستان و عدم وجود بسیاری از زیرساخت ها کار در این منطقه، به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را سخت و دشوار کرده است.

وی افزود: از جمله نگرانی های موجود در آموزش و پرورش استان کمبود فضای آموزشی است که دسترسی آسان دانش‌آموزان به بدیهی‌ترین نیاز یعنی تحصیل را کاهش می دهد.

رخشانی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان ۹۲۰۰ روستا وجود دارد که قریب به ۶ هزار عدد زیر ۲۰ نفر آمار جمعیتی دارند و از مجموع ۳۴ منطقه آموزشی ۱۴ منطقه به صورت مرزی و با فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری با مرکز استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: عوامل متعددی در بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل نقش دارند که در سیستان و بلوچستان با توجه به پایین بودن سرانه درآمد خانوارها موضوع فقر اقتصادی و کافی نبودن فضاهای مورد نیاز در این شاخص بسیار تاثیرگذار است.

رخشانی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در بین استان‌های کشور رتبه اول رشد جمعیت دانش آموزی و موالید را داراست که نیازمند توجه چند بعدی و همه جانبه در شاخص‌های گوناگون است.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۶۵ هزار نفر موالید جدید وارد بدنه آموزش و پرورش استان شدند که در قیاس با نرخ و میانگین کشوری آمار چشمگیری است که عقب ماندگی تاریخی در موضوع فضاها و نیاز به نیروی انسانی را دو چندان می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی صورت گرفته در سال ۱۴۰۵ قریب به یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر دانش‌آموز خواهیم داشت که این آمار نیاز به ۲۷ هزار کلاس درس و ۱۸ هزار نیروی انسانی جدید را نشان می دهد و نیازمند کمک، همدلی و همفکری همه دلسوزان اعم از بخش دولتی و مردمی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار