625 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی تحصیل می کنند

ارومیه(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد آموزش و پرورش استان دارای ۳۸هزار نفر نیروی انسانی است که امسال برای ۶۲۵هزار دانش آموز استان خدمت رسانی می کند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
625 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی تحصیل می کنند

«مهین منافی» روز شنبه در جلسه طرح هدایت اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی 108 هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که از این تعداد، 33هزار و 400 نفر دانش آموزان مناطق محروم و عشایری هستند و از شیوه های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی که توسط گروه های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می کنند.

منافی با اشاره به اینکه طرح ملی «هدایت» همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود؛ گفت: در طرح هدایت با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه»، با استفاده از امکانات این اداره کل، مشارکت خیّران و کمک‌های دولتی، ابزار‌های کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 4377 عدد تبلت در بین دانش آموزان استان توزیع شده است؛ افزود: از این تعداد، 500 عدد توسط مرکز آمار ایران، 409 عدد توسط ادارات آموزش و پرورش، 617 عدد توسط مدارس، 1430 عدد توسط خیرین، 781 عدد توسط کمیته امداد، 308عدد توسط ارگانهای غیردولتی، 160 عدد توسط ارگانهای دولتی، 126 مورد توسط سمن ها و 46 مورد توسط بهزیستی اهدا شده است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان با بیان اینکه شناسایی اولویتها در توزیع تبلت ضروریست، تاکید کرد: خیران، سمن ها و جشن نیکوکاری ظرفیتهای مناسبی برای تأمین ابزار آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، نیازی آموزشی از نیازهای اولیه دانش آموزان بویژه در مناطق محروم است و باید دستگاه های اجرایی، خیرین و عموم مردم پای کار بیایند.

عیسی محمدی، دبیر استانی طرح هدایت نیز گفت: طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس، یک مدرسه) با رویکرد توسعه عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی همه دانش آموزان به ابزار هوشمند مناسب برای حضور در کلاس درس مجازی، طراحی و تدوین شده است.

وی افزود: هدف از این طرح سازماندهی و بسیج همه امکانات و ظرفیت های موجود در سطح استان برای شناسایی دقیق دانش آموزان نیازمند به سخت افزار مناسب آموزشی و ایجاد دسترسی آنان برای استفاده از خدمات آموزش و پرورش در فضای مجازی و شبکه شاد است.

محمدی با بیان اینکه55جلسه کارگروه طرح هدایت در مناطق آموزشی استان برگزار شده است؛ افزود: کارگروه اجرایی و راهبردی طرح در سطح استان و مناطق با راهبری و هدایت مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل و سازوکارهای موجود جهت دستیابی به اهداف طرح نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار