100 مدرسه توسط خیرین استان یزد ساخته می‌شود

یزد(پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به آماری از مدارس دولتی اشاره و خاطرنشان کرد در حال حاضر در سطح استان یزد 1634 مدرسه دولتی داریم که از این تعداد 1106 مدرسه دایر هستند که 347 مدرسه نیازمند نوسازی و بازسازی است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
100 مدرسه توسط خیرین استان یزد ساخته می‌شود

جواد ذاکر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش اعتبارات برای تجهیز و نوسازی مدارس در استان، گفت: در طول سال‌های گذشته شاهد افزایش شش برابری بودجه اختصاص‌یافته به استان یزد در راستای تجهیز و توسعه مدارس بودیم که این مبلغ از 15 میلیارد تومان به 91 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر تعداد کلاس‌های درس در استان یزد از 7300 کلاس به 8041 کلاس درس افزایش یافت، بیان کرد: از دیگر مسائل ارتقا یافته در مدارس، افزایش استانداردسازی کلاس‌های درس از 6 درصد به 14 درصد بوده است.

ذاکر با اشاره به اینکه تلاشمان این است که 444 کلاس درس در قالب 57 پروژه در اختیار آموزش استان قرار دهیم، اظهار کرد: 83 هزار و 385 مترمربع مساحت این پروژه‌های تعریف‌شده است که با مشارکت خیرین آن را در آینده نزدیک تحویل آموزش‌وپرورش استان قرار خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد به مشارکت بسیار خوب خیرین در بحث ساخت مدرسه در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: خیرین استان یزد در مباحث مختلف بسیار عالی ورود کرده‌اند و در بحث مدرسه‌سازی نیز در سطح کشور جز مجامع نخست و برتر هستند و مشارکت بسیار خوبی را در این امر داشته‌اند.

وی تعداد پروژه‌های خیری مدرسه‌ساز در استان را 100 مورد اعلام کرد و افزود: 40 پروژه در مرحله تعهد است که با ورود خیرین در حال ساخت است و 60 پروژه دیگر نیز در حال انجام کارها توسط خیرین است تا به مرحله ساخت و در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

ذاکر با بیان اینکه 100 درصد خیرین استان، یزدی هستند اذعان کرد: برخلاف برخی از استان‌ها که از استان‌های دیگر خیر جذب می‌کنند، استان یزد تماماً خیر بومی دارد که این مسئله نیز در سطح کشور منحصر به‌فرد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد بابیان اینکه 16 مورد مدرسه خیرساز در استان یزد داریم که قدمت آن به بالای 100 سال می‌رسد، عنوان کرد: مشارکت خیرین استان یزد در ساخت مدارس از قدیم‌الایام قابل‌مشاهده بوده که امروزه نیز این مسئله را به‌خوبی و با قوت در حال مشاهده هستیم.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت بسیار خوب در ساخت مدارس استان یزد، گفت: سال گذشته و سال قبل‌تر از آن شاهد بارندگی‌های شدیدی در سطح استان یزد بودیم که به لطف خدا در این موارد، هیچ‌کدام از مدارس نوساز ما تخریب نشدند که نشان از کیفیت بسیار عالی ساخت مدارس در استان یزد است.

ذاکر 30 درصد ساختمان‌های آموزشی در سطح استان یزد را نیازمند بازسازی و نوسازی دانست و افزود: طبق برنامه‌ریزی در استان صورت گرفته، به دنبال این هستیم که ان‌شاءالله طی چهار سال آینده تمامی مدارس بازسازی و نوسازی شده باشند و دیگر مدرسه‌ای مشکل‌دار در استان نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار