برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - نشست اعضای شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت استان با محوریت تمهیدات لازم برای انتخابات مجلس دانش آموزی و بوفه مدارس در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

طاهر علمی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی ضمن اشاره به اینکه شورای برنامه ریزی یکی از بازوهای سازمان دانش آموزی در تصمیم سازی های کلان است بیان کرد: امروز تربیت اجتماعی دانش آموزان هدف اصلی سازمان دانش آموزی است که از تمامی ابعاد می تواند دانش آموزان را رشد و ارتقاء بخشد.تربیت مراقبت از جریان رشد است و رشد بهترین بخش جهان تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه به توانمندی دانش آموزان در ارائه طریق و راهکارها در مجموعه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: تشکل های دانش آموزی و در راس آنها شورای دانش آموزی، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اعتماد به نفس، خودباوری و مشارکت و همدلی در بین دانش آموزان است تا برای آینده ای بهتر برای کشور بسازند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان رسانه های آموزش و پرورش در درون خانه های مردم هستند؛ گفت: برای داشتن شهری خوب با شهروندان حقوق مدار و اجتماعی باید از ظرفیت دانش آموزان و قدرت نبوغ آنها استفاده کنیم. زیرا که جمعیت دانش آموزی طرفیتی بسیار عظیم برای این کار است.

علمی با اشاره به اهمیت و اهتمامی که رهبری برای شور و اعتماد با جوانان دارد؛ تصریح کرد: خوشبختانه توانایی قشر جوان برای همه ثابت شده است و اگر همراهی مسئولین و فرصت ابراز وجود برای دانش آموزان فراهم باشد، استعدادها و مهارت های خارق العاده دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس دانش آموزی ابراز داشت: توانمندسازی دانش آموزان جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی رسالت اصلی سازمان دانش آموزی است.

علمی همچنین در خاتمه با اشاره به اهمیت نظارت بر بهداشت و مجوز دار بودن بوفه های مدارس گفت: با نظارت گروهی و سازمان یافته، می توانیم به موفقیت و رشد کافی و بیشتر در این زمینه نایل شویم.

در ادامه جلسه رئیس سازمان دانش آموزی با اشاره به ارکان تشکیل سازمان دانش آموزی و بیان اینکه مصوبات شورای برنامه ریزی سازمان در حکم قانون سازمان است، گفت: شعار سازمان دانش آموزی همکاری، همدلی وهمفکری است که موجبات مشارکت پذیری و مشارکت جویی این سازمان را فراهم می سازد.

وی در ادامه افزود: انتخابات دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان برگزار خواهد شد و پس از انتخاب نهایی، 6 نفر به مجلس دانش آموزی کشور راه خواهند یافت تا پل ارتباطی میان مسئولان و دانش آموزان استان باشند.

صمد علیزاده اهمیت بهداشت و سازمان دهی بوفه های مدارس رابسیار مهم تلقی کرد و افزود: بوفه های مدارس باید یک ساماندهی خوب و جدی شود و حدود 760بوفه در استان تا امروز در سامانه بوفه های مدارس ثبت شده است.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت و دریافت مواد غذایی سالم و مفید برای دانش آموزان از مهمترین اهداف سازمان دانش آموزی برای ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار