قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور

با خواندن نماز خط ویژه به سوی معرفت الهی برای ما باز خواهد شد

آیین اختتامیه اردوی سه روزه دانش آموزان دختر زیارت اولی 7 استان کشور مقارن با ایام دهه کرامت، در اردوگاه فرهنگی - تربیتی ثامن الحجج (ع) مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، آیین اختتامیه اردوی سه روزه دانش آموزان دختر زیارت اولی 7 استان کشور مقارن با ایام دهه کرامت، در اردوگاه فرهنگی - تربیتی ثامن الحجج (ع) مشهد برگزار شد.
در این مراسم محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اهمیت نماز اظهار کرد: بسیاری از گرفتاری ها به سبب این است که ما نمازهایمان را ضایع می کنیم و کارهای دیگر را به نماز ترجیح می دهیم. وی افزود: اگر برای بهتر شدن کیفیت نمازمان کوشش کنیم و نماز را با حضور قلب بخوانیم، خط ویژه به سوی معرفت الهی برای ما باز خواهد شد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن تبریک دهه کرامت بیان کرد: کریم کسی است که اگر شخصی به او نیکی کرد، سپاسگزاری کند و لئیم فردی است که در قبال خوبی دیگران، قدردان نباشد. در این دهه به واسطه امام رضا (ع) از خداوند بخواهیم تا صفت کرامت را به ما عطا نماید. مظفر در ادامه به دانش آموزان توصیه کرد: به شکرانه توفیق زیارت در این ایّام خاص، به نام، به یاد و به نیّت امام رئوف به خلق خدا کمک کنیم و از دعا برای دیگران غافل نشویم.
براتعلی منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن آرزوی قبولی طاعات دانش آموزان زیارت اولی با بیان تمثیلی گفت: یک چوب کبریت چند ثانیه بیشتر روشنایی ندارد، ولی اگر باعث روشن شدن منبع انرژی بزرگی شود، بی نهایت خواهد شد. شما دانش آموزانی هم که توفیق زیارت امام رضا (ع) را یافته اید و به قطعه ای از بهشت وارد شدید، در صورت اتصال به امام مهربانی ها، بی نهایت خواهید شد. منصوریان ادامه داد: شما که از میان میلیون ها دانش آموز برای این سفر معنوی برگزیده شدید، باید قدر این لحظات را بدانید و عهدی با امام هشتم (ع) ببندید که از این به بعد امام رضا پسند رفتار کنید.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با ارائه آماری از سفر زیارت اولی ها خاطر نشان ساخت: امسال به توفیق الهی میزبان 000 30 دانش آموز زیارت اولی در مشهد مقدس هستیم که تا کنون 3000 نفر از آنها به بارگاه منور رضوی مشرف شدند و تا پایان سال پذیرای بقیه این تعداد هستیم. منصوریان اضافه کرد: در هر دوره، از هر استان 85 دانش آموز سهمیه حضور در مشهد مقدس را دارند.
گفتنی است در این دوره از اردوی دانش آموزان زیارت اولی سراسر کشور که از دهم تا دوازدهم مرداد ماه سال جاری در اردوگاه ثامن الحجج (ع) مشهد برگزار شد، قریب به 600 دانش آموز دختر از استان های کرمان، لرستان، زنجان، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و خوزستان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار