لزوم نظارت و انجام اقدامات لازم کلیه دستگاه های شهرستان قدس در راستای مقابله با ویروس کرونا

شهرقدس (پانا)-جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان قدس به ریاست فرماندار و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرائی مرتبط در سالن آمفی تئاتر سازمان آتش نشانی شهرداری شهرقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نظارت و انجام اقدامات لازم کلیه دستگاه های شهرستان قدس در راستای مقابله با ویروس کرونا

لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس در نشست ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرستان قدس ضمن تبریک اعیاد ذی حجه و دهه امامت و ولایت با اشاره به تکمیل و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان قدس بیان کرد: باتوجه به شروع موج دوم کرونا ویروس در سطح کشور، بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان تحت عنوان شهید حاج قاسم سلیمانی که در حال تجهیز است، برای ارائه خدمات به شهروندان افتتاح خواهد شد و بیمارستان 12 بهمن آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به شهروندان به خصوص بیماران کرونایی اتخاذ می کند.

او در خصوص اقدامات ستاد مقابله با کرونا شهرستان قدس می گوید: از جمله اقدامات ستاد مقابله کرونا شهرستان قدس شامل، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آموزش چهره به چهره متصدیان اصناف توسط ادراه بهداشت و اداره صمت، نصب پوسترهای متعدد توسط شهرداری با همکای اداره بهداشت، کلر سنجی آب آشامیدنی توسط اداره شهرداری و آبفا است.

این مقام مسئول ادامه داد: در گام دوم مقابله با کرونا ویروس از بانک ها، ادارات مختلف در سطح شهرستان، نانوایی ها، دفاتر پیشخوان دولت و مراکز عرضه دام در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید به عمل آمد که در بعضی موارد تذکر های لازم داده شده و نیز در این ایام به کمک ناجا و سپاه گشت های شبانه کارشناسان اداره بهداشت را خواهیم داشت.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان قدس، رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی صنوف و مراکز صورت گرفته و به واحدهای مرتبط اطلاع رسانی و دستور رسیدگی ابلاغ شده است.

واثقی فرماندار قدس گفت: در روز عید قربان باتوجه به شرایط موجود دستور تعطیلی قربانگاه صادر شد و فقط یک قربانگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مکانی مشخص اقدام به عرضه دام کرده است.

او با تاکید بر برخورد جدی با هرگونه تخلف در این شرایط اظهار کرد: باتوجه به حساسیت شیوع این ویروس در قلیان سراها و سفره خانه های سنتی نظارت ویژه بر این اماکن اتخاذ شده است و در صورت عدم رعایت و بروز تخلف برخی از این اماکن برخورد جدی و محل مورد نظر با کمک دستگاه قضا پلمب شده اند.

فرماندار شهرستان قدس تصریح کرد: باتوجه با اینکه از مکان های پر خطر، وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها هستند، شورا و شهرداری اقدامات لازم را برای فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک انجام دهند، همچنین نظارت ویژه بر بازار روزها و دست فروشان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی برخورد جدی صورت گیرد.

بنابراین گزارش، در این نشست ضمن پیگیری مصوبات جلسات قبل از سوی دستگاه های اجرائی به ارائه گزارشی در راستای اقدامات انجام شده در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و دیگر موارد پرداخته شد.

خبرنگار: پردیس سهیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار