فرمانده ناجا تشریح کرد

آخرین اقدامات پلیس برای راهپیمایی اربعین امسال

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده از سوی پلیس برای راهپیمایی اربعین امسال گفت تعداد زائران اربعین در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۹۵۸۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اقدامات پلیس برای راهپیمایی اربعین امسال

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری با اشاره به ماموریت نیروی انتظامی در ایام اربعین، اظهار کرد: مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند و زیرساخت‌های اولیه آماده شده و همکارانم در مرزهای مزبور حضور دارند.

وی از استقرار بیش از 30 هزار نیروی پلیس و ۲۶۰ گیت تردد در مرز‌های زمینی خبر داد و گفت: تعداد گیت‌ها در مرز‌های زمینی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: در مرز خسروی آمادگی کامل برای تردد زائران وجود دارد اما فعلا این مرز با نظر طرف عراقی بسته شده و بازگشایی آن بستگی به نظر آنها دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تردد زوار اربعین از مرز‌های چذابه، شلمچه و مهران بسیار روان است، تصریح کرد: صدور گذرنامه نیز در مقایسه با سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داشته و همچنین پلیس گذرنامه، مرزبانی و یگان ویژه شبانه روز در حال خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه پلیس راه در مسیر‌های حرکت زائران اربعین حضور فعال دارد، افزود: از ابتدای محرم تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار زائر از مرز‌های کشور خارج شده‌اند که تعدادشان به نسبت سال گذشته، 80 درصد افزایش را نشان می‌دهد البته یکسری از این افراد به کشور بازگشته‌اند.

فرمانده ناجا بیان کرد: صدور گذرنامه نسبت به پارسال بیش از 100 درصد افزایش داشته و عوامل پلیس در دفاتر پلیس + 10 و پلیس مهاجرت و گذرنامه مشغول خدمت رسانی 24 ساعته به شهروندان هستند.

سردار اشتری درباره زمان صدور برگ تردد اربعین، گفت: زمان صدور این برگه‌ها کمتر از گذرنامه است اما برای درخواست آن باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و همان مدارک را ارائه دهند تا روند دریافت گذرنامه طی شود؛ متقاضیان پس از درخواست گذرنامه برگ تردد موقت دریافت می‌کند که طبق توافق صورت گرفته زائران می‌توانند با این برگ تردد موقت از کشور خارج شوند؛ این افراد پس از حضور در کشور عراق و بازگشت به کشور، گذرنامه خود را از طریق پست در آدرس‌شان دریافت خواهند کرد.

وی درباره وضع پارکینگ‌ها در مرزهای سه‌گانه، گفت: امسال ظرفیت پارکینگ‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و زیرساخت‌ها نیز کامل‌تر از گذشته شده البته این وضع به تعداد خودروهایی که به سمت مرز می‌آیند، بستگی دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی کامل برای ارائه خدمت رسانی به زائران دارد به نقش تاثیرگذار مردم در تسریع کارها اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه در یک مرز و در یک روز حدود ۳۰۰ هزار تردد وجود دارد، بنابراین همه باید همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار