با حضور مسئولان مدیریت شهری در ستاد استقبال از مهر ۹۸ صورت گرفت

راه‌اندازی 22 خط سرویس مدرسه در پایتخت

پیروز حناچی: توسعه مسیرهای سواره کمکی به کاهش ترافیک پایتخت نمی‌کند

تهران (پانا) - وضع ترافیکی معابر شهر تهران صبح امروز دوشنبه اول مهرماه سال 98 با حضور مسئولان مدیریت شهری پایتخت در ستاد استقبال از مهرماه رصد شد.

کد مطلب: ۹۵۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی 22 خط سرویس مدرسه در پایتخت

پیروز حناچی صبح امروز با حضور در ستاد استقبال از مهر 98 و رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی، واقع در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با بازگشایی مدارس بیش از ٣٠ درصد به ترافیک تهران افزوده می‌شود و به همین خاطر تمهیدات لازم باید برای آمادگی شهر اندیشیده شد؛ خوشبختانه این ملاحظه مهم در تمام مدهای حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این اقدامی است که به طور دائم باید تعقیب کنیم و انتظار ما از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک این است که به تغییر رویکردها هم فکر کند؛ ترافیک و رسیدگی به آن قطعا ضرورت است اما شاید به شکل دیگری هم بتوان به این مقوله نگاه کرد.

حناچی تصریح کرد: در اجلاس مربوط به شهر هوشمند در اروپا ملاقات‌هایی با شهرداران برلین و وین داشتیم. جالب بود که شهرداری وین تا ٧ درصد از حمل و نقل را روی دوچرخه متمرکز کرده است؛ البته شرایط و جمعیت این شهر با ما متفاوت است اما این حرکت عمومی در همه شهرهای موفق دنیا آغاز شده و ما هم با همکاری مردم این حرکت را آغاز کردیم.

شهردار تهران گفت: فرض بر این است که حضور هر دوچرخه‌سوار می‌تواند یک خودرو از سطح شهر کم کند. البته، این اقدام به زمینه‌سازی نیاز دارد.

حناچی گفت: ما از آنهایی که به اسکوترهای برقی متمایل هستند نیز حمایت می‌کنیم چرا که شاید بسیاری از محدودیت‌های موجود درمورد دوچرخه درمورد اسکوتر وجود نداشته باشد. از دوستان می‌خواهم فضای امن استفاده از اسکوتر را همانند دوچرخه فراهم کنند.

شهردار تهران ادامه داد: اگر مردم را راضی کنیم که از ابتدای سفر بدون خودروی شخصی از خانه خارج شوند یعنی ما موفق شده‌ایم. این امر می‌تواند آلودگی و ترافیک تهران را تحت تاثیر خود قرار دهد. امیدوارم با همه تلاش‌ها بتوانیم این تغییر رویکرد را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز ثابت شده که توسعه مسیرهای سواره کمکی به کاهش ترافیک نمی‌کند. باید تلاش کنیم به این نکته به شکل مؤثر و کیفی وارد شویم به طور مثال، وقتی از توسعه دوچرخه حرف می‌زنیم یعنی مسیرهای آن را هم باید ایمن سازی کنیم. ما حدود ٣ میلیون موتورسوار داریم که بخش اعظم آنها چندان قایل به قانون نیستند و نباید بگذاریم خطوط دوچرخه به تصرف موتورها درآید.

انرژی و شور جوانی مهمترین سرمایه کشور است

همچنین شهردار تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دبیرستان ماندگار البرز خطاب به دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر انرژی و شور جوانی را دارید که مهمترین سرمایه کشور است.شما می‌توانید ایده‌های خلاقانه و جدید برای اداره امور کشور داشته باشید و انشالله با موفقیت، موثرتر از پیشینیان خواهید بود .بخش زیادی از زندگی شما در فضاهای شهری اتفاق می‌افتد. تلاش ما این است که با بالابردن کیفیت این فضاها، زندگی خوبی برای همه شهروندان بسازیم

وی ادامه داد: رعایت نظم و اصول و یادگیری قواعد اجتماعی در همین سال‌های ابتدایی نوجوانی شما شکل می‌گیرد.بسیاری از مسائل و مشکلات ما در شهر به‌دست شما حل خواهد شد.چالش‌های آلودگی‌هوا، ترافیک و پسماند مشکلاتی هستند که اگر نسل شما، درست درباره آنها آموزش ببیند و درک درستی داشته باشد، مطمئنا تاثیر بسزایی در حل آنها خواهید داشت.امیدوارم به‌زودی همه شما را در عرصه‌های خلاقانه کشور ببینم. کشور نیازمند نیروهای باشور و نشاط و خلاق مثل شماست

پورسیدآقایی: کاهش حجم ترافیک در نخستین روز مهرماه

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ستاد استقبال از مهر ٩٨ و رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی تمهیدات بسیاری اعم از عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی از سوی شهرداری تهران به منظور شروعی بی‌دغدغه برای شهروندان صورت گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در بخش ترافیک امروز (اول مهر ماه)، کاهش حجم ترافیک صبحگاهی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ترافیک صبحگاه نخستین روز مهر ماه از بزرگراه‌های نواب و شیخ فضل الله در مسیر جنوب به شمال و بزرگراه شهید همت و آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسیر غرب به شرق آغاز شد، افزود: وضع سرعت آزاد در سطح شهر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .

به گفته پورسیدآقایی، در نخستین روز مهر ماه 6 درصد طول معابر جریان آزاد افزایش یافته است و در عین حال شاهد گره ترافیکی درسطح شهر نبودیم.

معاون شهردار تهران از افزایش 15 درصدی ناوگان در خطوط مترو خبر داد و گفت: 150 دستگاه اتوبوس هم که به دلیل خرابی متوقف بودند اورهال شده و از امروز در خطوط اتوبوس تندرو بکارگیری خواهند شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تلاش شده است با توسعه حمل ونقل عمومی و محدودیت تردد خودروهای شخصی ترافیک مهر ماه را مدیریت و کنترل کنیم، عنوان کرد: کاهش سرفاصله ی حرکت ناوگان عمومی از دیگر اقدامات صورت گرفته است به طوری‌که از امروز سرفاصله حرکت قطار در خطوط 1،2،4 به 3.5 دقیقه کاهش می‌یابد و همچنین سرفاصله حرکت اتوبوس در خطوط 10 گانه بی آر تی نیز به 30 ثانیه کاهش خواهد یافت.

پیمان سنندجی : راه‌اندازی 22 خط سرویس مدرسه در پایتخت

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز در ستاد استقبال از مهرماه 98 تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و از امروز (اول مهر ماه) برنامه زمان‌بندی جدیدی با توجه به افزایش تقاضای سفر ارایه شده که شامل کاهش سرفاصله‌های خطوط تندرو به ٣٠ ثانیه خواهد بود.

سنندجی همچنین از تقویت خطوط 10 گانه اتوبوس تندرو و راه اندازی 22 خط سرویس مدرسه در سطح پایتخت خبر داد.

وی با اشاره به معاینه فنی ٩٧ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: به رغم اینکه هر سال بر سن فرسودگی ناوگان افزوده می‌شود، با توجه به اقدامات صورت گرفته امروز در کمتر از ٩ درصد از اتوبوس‌های بخش عمومی و ١٠ درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی خرابی داریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در مهر ماه با افزایش 20 تا 30 درصدی مسافر روبرو هستیم، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه و به منظور تأمین نیازهای حمل و نقلی دانش آموزان برای عزیمت به مدرسه و مراکز آموزشی، در تمامی مناطق شهرداری به راه‌اندازی اتوبوس مدرسه با نصب لوگوی ویژه مدارس اقدام شده تا در ساعات شروع و تعطیلی مدارس، سرویس رسانی انجام شود.

سنندجی با اشاره به نظارت از طریق سایت نظارتی تصویری و انتقال مشکلات به مسئولان حوزه ترافیک در این ایام تأکید کرد: اعلام موارد ترافیکی و مشکلات راهبردی در سطح شبکه خصوصی به مرکز کنترل ترافیک از موارد پیش‌بینی شده برای این ایام است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه زمان‌بندی جدیدی با توجه به افزایش تقاضای سفر و کاهش سرفاصله‌های اعزام ارائه شده است، گفت: اشتغال حداکثری ناوگان و لغو مرخصی‌های غیرضروری، استقرار عوامل نظارتی در مکان‌های پرمسافر و گلوگاهی شبکه از دیگر برنامه‌های ناوگان اتوبوسرانی برای تردد آسان‌تر دانش آموزان و دانشجویان است.

سنندجی با اشاره به خدمات ارائه شده به سرویس مدارس گفت: امسال به ٣٢ مدرسه استثنایی سرویس رسانی خواهیم کرد همچنین به ١٦٩ موسسه آموزشی و درمانی نیز از سوی سامانه جانبازان و معلولان نیز سرویس رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار