ستاری: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت شرکت‌های دانش بنیان در پیشرفت‌های علمی کشور نقش تاثیرگذار و چشمگیری داشته تا جایی که امروزه میزان فروش آنها به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ستاری: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین اظهار کرد: در هشت سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایده‌هایی را در حوزه پژوهش پیاده سازی کرده و در فرآیندهای آن نیز تاکید دارد.

وی با بیان اینکه موضوعات زیادی درباره چگونگی امر توسعه مطرح می‌شود، تصریح کرد: این مساله در ابتدا یک امر سخت افزاری، سپس تبدیل به یک امری نرم افزاری و امروز نیز تبدیل به یک مقوله فرهنگی شده است.

به گفته وی، فرهنگ توسعه در کشور و یا در هر یک از مناطق باید حاکم شود و این مساله از سپس از سوی مردم و مسوولان هم مورد مطالبه قرار گیرد و برای رسیدن به این موضوع به یک زیست بوم و اکوسیستم نیازمندیم.

ستاری اضافه کرد: سرمایه گذاری مطلوبی در آموزش و پژوهش کشور انجام می‌شود و این موضوع که میزان سرمایه گذاری‌ها در حوزه آموزش کافی نبوده، به هیچ عنوان قابل قبول نیست تا جایی که اگر در آینده آثار آن را در اقتصاد مشاهده نکنیم، یعنی یک جای کار ایراد دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: محصول، نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است و دولت نمی‌تواند بسیاری از موضوعات را انجام دهد و به همین خاطر بخش خصوصی باید محصول را در اختیار مردم قرار دهد.

ستاری یادآور شد: هنر دانش باید در ماده اولیه به کارگیری شود و یکی از مهمترین مشکلات بخش خصوصی، فقدان استفاده از دانش در زمینه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری قزوین نسبت به ظرفیت‌های موجود استان بسیار عقب افتاده، تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه‌، فرهنگ آن باید در بین مدیران، اساتید، دانشگاه‌ها و مردم نهادینه شود و اگر این مساله مهم صورت بگیرد استفاده از کالاهای داخلی نیز در بین مردم شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اینکه گاهی اوقات ساخت واکسن، دارو و بسیاری از موارد دیگر به سخره گرفته می‌شود بیانگر همین فرهنگ ضعیف و فقدان اطمینان به جوانان و کالای ایرانی است، به همین خاطر باید تلاش کنیم تا چنین فرهنگ سازی‌هایی را در سطح کشور نهادینه کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی پایه اقدامات این حوزه است و در این مسیر از هیچ گونه اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار