رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:
تقویت مهارتهای پژوهشی در دانشآموزان و مشارکت فعال آنها در فرایند یادگیری
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کلاس درس باید به محل پرسش و پاسخ و نقد و تحلیل و جستجو تبدیل شود، یادآور شد: تقویت مهارتهای پژوهشی در دانشآموزان و مشارکت فعال آنها در فرایند یادگیری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
احمد محمودزاده با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، گفت: سرمایههای هر کشور را منابع آن کشور تعیین میکنند که منابع انسانی، مادی و معنوی را در بر میگیرد لذا در دنیای امروز جامعهای توسعه یافته است که بهترین و بهینهترین استفاده را از منابع خود ببرد و این امر میسر نمیشود مگر آنکه پیرامون منابع خود تحقیق، مطالعه و پژوهش داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیریها و تصمیم سازیها در آموزش و پرورش باید پژوهش محور باشد، اظهار کرد: اگر پژوهش در آموزش و پرورش به عنوان مبنا قرار نگیرد در رسیدن به اهداف اسناد بالادستی و حرکت جهت داری که مدنظرمان است موفق نخواهیم بود.
محمودزاده تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش علاوه بر نگاه علمی، دانشی و آکادمیک به مقوله پژوهش یک وظیفه دیگر که تربیت پژوهشگر است نیز برعهده داریم و لذا باید دانشآموزان را در مسیر رشد تفکر، تعقل و خردورزی هدایت کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان و همکاران عزیز مدارس غیردولتی باید نظام مسائل مربوط به مدرسه را با تحقیق و پژوهش بررسی و اداره کنند، اظهار کرد: ورود به میدانهای ناشناخته علمی که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری مدظله العالی است، در بستر فضای تحقیق و پژوهش است که شکل میگیرد و در این راستا باید دانشآموزان عزیز را تربیت کنیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کلاس درس باید به محل پرسش و پاسخ و نقد و تحلیل و جستجو تبدیل شود، یادآور شد: تقویت مهارتهای پژوهشی در دانشآموزان و مشارکت فعال آنها در فرایند یادگیری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
ارسال دیدگاه