رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد؛
تاکید بر توانمندسازی بانوان فرهنگی و کارمندان آموزش و پرورش
تهران (پانا) - رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، توانمندسازی بانوان فرهنگی و کارمندان آموزش و پرورش را از سیاستهای محوری مرکز حراست عنوان کرد و گفت: باور دارم پیشرفت واقعی، با بخشنامه و دستور حاصل نمیشود، بلکه بر پایه ظرفیتسازی، اعتماد و شایستگی استوار است.
نخستین نشست بانوان شاغل در سطوح مختلف حراست وزارت آموزش و پرورش همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) با حضور سید مجتبی هاشمی؛ رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد.
هاشمی در این نشست بر الگوی زینبی در مسئولیتپذیری اجتماعی، توانمندسازی بانوان فرهنگی و اصلاح ساختارها تأکید کرد.
زینب کبری (س)؛ پیامآور حقیقت و الگوی زن مسلمان
رئیس مرکز حراست با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، این روز را فرصتی برای بازخوانی نقش زن در تاریخ اسلام دانست و گفت: حضرت زینب(س) بانویی بود که در خانه و جامعه نقشآفرین شد و اگر او نبود، حقیقت عاشورا در غبار تبلیغات امویان گم میشد. او زنی عالم، آگاه و شجاع بود که با بیان و حضور خود، پیام عاشورا را جاودانه کرد.
وی با اشاره به جایگاه روشنگرانه حضرت زینب در تاریخ، افزود: زینب کبری(س) در زمانی ایستاد که بسیاری از مردم از حقیقت دور مانده بودند. او در برابر قدرتهای ظاهری ایستاد و با کلامی استوار، پایههای ظلم را لرزاند. خطبههای ایشان باید امروز نیز در نظام آموزشی ما بازخوانی شود تا نسل آینده بداند زن مسلمان، تنها در چارچوب عاطفه تعریف نمیشود، بلکه در مرکز آگاهی و اقدام اجتماعی است.
نقش بانوان در تصمیمسازی
رئیس مرکز حراست در ادامه اظهار کرد: امروز با مشاهده حضور فعال و تحلیلگر بانوان، به درستی تصمیممان بر ایجاد ظرفیت های جدید در این بخش اطمینانخاطر پیدا کردیم.
وی افزود: برای تحول واقعی باید مسئله شناخته شود و راهحل از دل گفتوگو بیرون بیاید. صحبتهای بانوان در این نشست نشان داد که ظرفیت فکری و کارشناسی در میان آنان بسیار بالاست.
هاشمی، توانمندسازی بانوان فرهنگی و کارمندان آموزش و پرورش را از سیاستهای محوری مرکز حراست عنوان کرد و گفت: باور دارم پیشرفت واقعی، با بخشنامه و دستور حاصل نمیشود، بلکه بر پایه ظرفیتسازی، اعتماد و شایستگی استوار است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزههای فرهنگی، افزود: یکی از مسائل اساسی جامعه امروز ما موضوع حجاب و عفاف است. این موضوع نباید به صورت سطحی و دستوری دیده شود، بلکه نیاز به نگاه فرهنگی و ریشهای دارد.
هاشمی اظهار کرد: مشکل فرهنگی امروز، نتیجه بیعملی سالهای گذشته است. اگر مدرسه را از جامعه جدا بدانیم، خطا کردهایم؛ مدرسه در دل جامعه است. ابهام در سیاستهای فرهنگی نباید مانع اقدام شود.
نگاه آیندهنگر به ساختار حراست
رئیس مرکز حراست در جمعبندی سخنان خود ضمن قدردانی از مشارکت فعال بانوان، خاطرنشان کرد: ساختار فعلی حراست باید از الگوی کنونی فاصله بگیرد و به سمت یک نظام آموزشی و پیشگیرانه برود تا بتواند پیش از وقوع آسیب، مداخله مؤثر انجام دهد. الگوی زینبی نه فقط در صبر و ایثار، بلکه در آگاهی، روشنگری و حضور اجتماعی معنا مییابد و امروز باید در سیاستهای حراستی آموزش و پرورش تبلور یابد.
وی همچنین به گستردگی بدنه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ۴۴ درصد کارکنان دولت در این وزارتخانه شاغلاند و ما در مجموعه حراست افتخار میکنیم، خادم کرامت انسانی و آرامش روانی معلمان و کارکنان و دانش آموزان باشیم. با ایمان به وعده الهی و کار جمعی، میتوانیم آیندهای روشنتر برای خانواده بزرگ فرهنگی کشور رقم بزنیم.
ارسال دیدگاه