رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی :
توسعه متوازن مهارتآموزی در مدارس مأموریت جدی نظام تعلیم و تربیت است
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه متوازن مهارتآموزی در مدارس مأموریت جدی نظام تعلیم و تربیت است.

علیرضا منادی صبح امروز شنبه ۱۹ مهرماه در آیین بازگشایی رسمی هنرستان مهارت تبریز با ابراز خرسندی از حضور در میان هنرجویان و فرهنگیان تبریز، گفت: دیدن دانشآموزان در چنین فضای آموزشی مجهز و استانداردی مایه دلگرمی است و نشان میدهد که در میان مسئولان نظام تعلیم و تربیت، درک عمیق و درستی از اهمیت فضاهای آموزشی و مهارتی شکل گرفته است.
منادی با تأکید بر ضرورت توجه همزمان به آموزشهای نظری و مهارتی، تصریح کرد: بر اساس مفاد برنامه هفتم پیشرفت، آموزش و پرورش مکلف است رویکردی متوازن میان تحصیل نظری و آموزش مهارتی برای ۵۰ درصد دانشآموزان کشور ایجاد کند چرا که موفقیت در زندگی اجتماعی بدون برخورداری از مهارتهای لازم امکانپذیر نیست.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: رشد و تعالی جامعه در گرو توسعه فضاهای آموزشی متناسب با نیازهای مهارتی است و خوشبختانه آموزش و پرورش فنی و حرفهای با بهرهگیری از ظرفیتهای سختافزاری و نرمافزاری خود و با راهاندازی هنرستانهای جوار صنعت، گام مؤثری در این مسیر برداشته است.
وی با اشاره به همکاری سازنده دستگاههای استان آذربایجان شرقی در تحقق این هدف، گفت: توسعه هنرستان مهارت تبریز نمونهای روشن از کار مشترک و همافزایی میان آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفهای است که می تواند به عنوان الگویی موفق که میتواند در سراسر کشور مورد توجه و اجرا قرار گیرد.
غلامحسین محمدی؛ رئیس سازمان فنی و حرفهای کشور نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ارتقای ظرفیت آموزشهای مهارتی در سطح ملی، اظهار کرد: در مسیر تحقق عدالت آموزشی و مهارتمحوری، ظرفیت آموزشهای مهارتی کشور بهصورت قابلتوجهی افزایش یافته است؛ بهگونهای که در هر استان و شهرستان، آموزشهای مهارتی با رشد چشمگیری از ۲۵ هزار به ۱۲۵ هزار ظرفیت آموزشی ارتقا یافتهاند. این گسترش، نقطه عطفی در توسعه مهارتآموزی و تربیت نیروی انسانی متخصص بهشمار میآید.
ارسال دیدگاه