معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
طرح حامی توانست حدود ۵۰ درصد از تکرار پایه دانشآموزان را کاهش دهد
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش کلیدی مدیران و معلمان در تحقق تحول آموزشی گفت: در طرح اجتماعات یادگیری، بیش از ۳۲۰ هزار نفر از مدیران، معاونان، آموزگاران و راهبران آموزشی در قالب گروههای ۱۵ تا ۲۰ نفره به تجربهگردانی پرداختند.

رضوان حکیمزاده در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در تایباد به طرح اجتماعات یادگیری اشاره کرد و گفت: در این طرح بیش از ۳۲۰ هزار نفر از مدیران، معاونان، آموزگاران و راهبران آموزشی در قالب گروههای ۱۵ تا ۲۰ نفره به تجربهگردانی پرداختند.
حکیمزاده همچنین درباره طرح توانا که در مشهد اجرا شد، توضیح داد: در این طرح آموزشهای تحولی و روشهای نوین آموزشی به همکاران منتقل شد.
وی در ادامه به طرح حامی اشاره کرد و گفت: این برنامه با تمرکز بر دروس فارسی، ریاضی و علوم و با بهرهگیری از تعامل مثبت و بازخورد موفقیتآمیز، توانست حدود ۵۰ درصد از تکرار پایه دانشآموزان را کاهش دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش عدالت آموزشی را منوط به ایجاد زیرساختهای لازم دانست و تاکید کرد: تا زمانی که فضاهای آموزشی بهطور عادلانه توزیع نشوند، توسعه پایدار در آموزش محقق نخواهد شد.
وی افزود: شناسنامه عملکرد مناطق براساس شاخصهایی همچون نرخ ارتقا، نرخ گذر از ابتدایی و تکرار پایه طراحی شده است تا ارزیابی دقیقی از وضعیت عدالت آموزشی ارائه شود.
حکیمزاده در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش خیرین تاکید کرد و گفت: حمایت خیرین آموزشی تنها محدود به ساخت مدرسه نیست؛ بلکه میتوانند با مشارکت در تجهیز مدارس، حمایت از طرحهای آموزشی و حتی پشتیبانی از فعالیتهای مدرسهمحور تاثیری بزرگ و پایدار ایجاد کنند.
وی با اشاره به پیگیریهای وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان و بازنشستگان و همچنین جذب ۲۸ هزار نیروی جدید با پیگیری مستمر وزیر امکانپذیر شد.
وی حضور رئیسجمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی یکی از مدارس ابتدایی تهران را نشانه اهمیت آموزش و پرورش در اولویتهای دولت دانست و تاکید کرد: پیشرفت کشور باید از آموزش و پرورش آغاز شود؛ چراکه همه کشورهای موفق این مسیر را پیمودهاند.
ارسال دیدگاه