معاون تربیتبدنی و سلامت در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در اصفهان:
باید فرصت کافی برای بروز تواناییهای کودکان فراهم شود
تهران (پانا) - معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت شور و نشاط و خلاقیت دانشآموزان نشان میدهد که اگر فرصت کافی برای بروز تواناییها و کودکیشان فراهم شود، میتوانند آیندهسازانی اجتماعی، توانمند و خلاق باشند.

محمد جعفری در نشست با کارشناسان و سرگروههای حوزه تربیتبدنی در اصفهان با قدردانی از تلاشهای همکاران گفت: اصفهان را خانواده خودم میدانم و ارتباطم با همکاران این استان از جنس صمیمیت و دلبستگی قلبی است، نه صرفاً جایگاه سازمانی.
وی با اشاره به سومین سفر خود به استان اصفهان در قالب پروژه مهر افزود: این سفرها فرصتی ارزشمند برای بهرهگیری از نقطهنظرات کارشناسان و مشاهده میدانی ظرفیتها و چالشهاست.
جعفری با تأکید بر ضرورت برخورداری از آمار دقیق نیروهای سلامت مدارس خاطرنشان کرد: ما باید با زبان آمار سخن بگوییم. اگر آمار روشنی از تعداد مراقبان سلامت و وضعیت ابلاغ آنها نداشته باشیم، نمیتوانیم برای رفع کمبودها برنامهریزی کنیم.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ اخیر نیروهای سلامت تصریح کرد: دفتر سلامت و تندرستی موظف شده بستههای آموزشی ساده و کاربردی برای آموزگاران پایه طراحی کند. این آموزشها در قالب دورههای چندروزه برگزار و هزینههای آن از سوی وزارتخانه تأمین خواهد شد. هدف آن است که آموزگاران ابتدایی بتوانند مباحث سلامت را با دروس اصلی همچون ریاضی، علوم و قرآن تلفیق کنند.
جعفری استفاده از ظرفیت آموزگاران پایه را فرصتی ارزشمند دانست و گفت: اگرچه شرایط ایدهآل آن است که مربیان تخصصی سلامت به تعداد کافی در مدارس حضور داشته باشند، اما نمیتوان نیروهای موجود را بلااستفاده رها کرد. باید آنان را توانمند کرد تا در ارتقای بهداشت و تندرستی دانشآموزان نقشآفرینی کنند.
معاون وزیر خاطرنشان کرد: گفتمانسازی و فرهنگسازی در حوزه سلامت از مهمترین مأموریتهای ماست. باید حساسیت اجتماعی نسبت به موضوعاتی همچون چاقی، اضافهوزن و سبک زندگی دانشآموزان ایجاد شود تا بتوان با همکاری دستگاهها، آیندهای سالمتر برای نسل جدید رقم زد.
محمد جعفری همچنین در آیین نواختن زنگ مهر ویژه دانشآموزان کلاس اولی استان اصفهان، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان امنیت، سلامت و حرم، تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس را فرصتی ارزشمند دانست و اظهار داشت: کارهایی که امروز در این مراسم انجام شد، تلفیقی از فعالیتهای تربیتی و هویتی بود؛ از اهتزاز پرچم و قرائت قرآن تا سرود ملی که همه نشاندهنده آموزش احترام به ارزشهای ملی و دینی در نخستین روز ورود دانشآموزان به مدرسه است؛ این اقدام، آغاز نهادینهسازی فرهنگ هویت ایرانی و اسلامی در ذهن و دل فرزندان ماست.
وی افزود: اگر میخواهیم فردای ایران آباد، سرافراز و شاداب باشد باید از امروز روی کودکانمان سرمایهگذاری کنیم؛ آموزش احترام به قرآن، پرچم و معلم و ایجاد روحیه مسئولیتپذیری و همبستگی از همین دوران آغاز میشود؛ همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردهاند، تحصیل، تهذیب و ورزش سه رکن مهم تربیت دانشآموزان است که باید از دوره پیشدبستانی و دبستان بهصورت منسجم و هدفمند دنبال شود.
جعفری با اشاره به تجربههای خود از ارتباط مستقیم با دانشآموزان در این مراسم گفت: شور و نشاط و خلاقیت دانشآموزان نشان میدهد که اگر فرصت کافی برای بروز تواناییها و کودکیشان فراهم شود، میتوانند آیندهسازانی اجتماعی، توانمند و خلاق باشند؛ این رسالت بر دوش همه ماست که علاوه بر دانش، پرورش شخصیت تمامساحتی و هویت فرهنگی و اجتماعی آنان را نیز در اولویت قرار دهیم.
معاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تلاشهای همکاران فرهنگی استان اصفهان قدردانی و خاطرنشان کرد: استان اصفهان در تابستان امسال با تلاش شبانهروزی همکاران ستاد پروژه مهر، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و برنامهریزی دقیق توانست آغاز سال تحصیلی را به شکلی آرام، بانشاط و بدون دغدغه برای دانشآموزان و معلمان فراهم سازد؛ این موفقیت مرهون همدلی و همکاری مدیرکل و همکاران ایشان در ۴۱ ناحیه و منطقه استان است.
ارسال دیدگاه