رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد:
سواد حرکتی در دانشآموزان با نیازهای ویژه باید تقویت شود/ ضرورت استعدادیابی ورزشی در مدارس استثنایی
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه دانشآموزان با نیازهای ویژه نسبت به سایر دانشآموزان نیاز به توجه بیشتری در زمینه ساحت زیستی و تربیتبدنی دارند، گفت لازم است سواد حرکتی در این دانشآموزان تقویت شود.

سالار قاسمی در آیین برگزاری نمادین مراسم روز ملی پاراالمپیک گفت: یکی از برنامههای راهبردی هفتگانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور فعالیتهای ورزشی و تربیتبدنی است. در همین زمینه همکاریهای مختلف با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پاراالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولین و سایر نهادهای مرتبط در حال انجام است تا اقدامات باکیفیتی در این زمینه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: این فعالیتها به دانشآموزان با نیازهای ویژه فرصت میدهد که انگیزه و اراده بیشتری داشته باشند. همچنین این فعالیتها به بهبود مهارتهای اجتماعی و زندگی دانشآموزان با نیازهای ویژه کمک میکند. محدودیتهای جسمانی نباید برای مهارتهای اجتماعی محدودیت ایجاد کند.
وی ادامه داد: دانشآموزان با نیازهای ویژه نسبت به سایر دانشآموزان نیاز به توجه بیشتری در زمینه ساحت زیستی و تربیتبدنی دارند و لازم است سواد حرکتی در این دانشآموزان تقویت شود.
معاون وزیر با اشاره به کسب ۱۲ مدال در مسابقات بینالمللی دانشآموزی صربستان توسط دانشآموزان با نیازهای ویژه گفت: این نشان میدهد دانشآموزان با نیازهای ویژه توانمند هستند و این وظیفه ما است که بستر را برای آنها فراهم کنیم و نیاز است استعدادیابی ورزش همگانی و قهرمانی در مدارس صورت گیرد.
وی با بیان این که ورزش یک دیپلماسی سیاسی و فرهنگی به ویژه برای دانشآموزان با نیازهای ویژه است، گفت: پیام دیپلماسی ورزشی گویا و روشن است و کسب مدال توسط این دانشآموزان پرچم ایران را با اقتدار و افتخار در میادین بینالمللی بالا میبرد.
ارسال دیدگاه