رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد:

سواد حرکتی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید تقویت شود/ ضرورت استعدادیابی ورزشی ‌در مدارس استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نسبت به سایر دانش‌آموزان نیاز به توجه بیشتری در زمینه ساحت زیستی و تربیت‌بدنی دارند، گفت لازم است سواد حرکتی در این دانش‌آموزان تقویت شود.

کد مطلب: ۱۶۰۸۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سواد حرکتی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید تقویت شود/ ضرورت استعدادیابی ورزشی ‌در مدارس استثنایی

سالار قاسمی  در آیین برگزاری نمادین مراسم روز ملی پاراالمپیک گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی هفت‌گانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور فعالیت‌های ورزشی و  تربیت‌بدنی است. در همین زمینه همکاری‌های مختلف با  وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پاراالمپیک، فدراسیون‌ جانبازان و معلولین و سایر نهادهای مرتبط در حال انجام است تا اقدامات با‌کیفیتی در این زمینه صورت گیرد.

وی ‌تصریح کرد: این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان با نیازهای  ویژه فرصت می‌دهد که انگیزه  و اراده بیشتری داشته باشند. هم‌چنین این فعالیت‌ها به بهبود مهارت‌های اجتماعی و زندگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌کند. محدودیت‌های جسمانی نباید برای مهارت‌های اجتماعی محدودیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نسبت به سایر دانش‌آموزان نیاز به توجه بیشتری در زمینه ساحت زیستی و تربیت‌بدنی دارند و لازم است سواد حرکتی در این دانش‌آموزان تقویت شود.

معاون وزیر با اشاره به کسب ۱۲ مدال در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی صربستان توسط دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت:  این نشان می‌دهد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توانمند هستند و این وظیفه ما است که بستر را برای آن‌ها فراهم کنیم و نیاز است استعدادیابی ورزش همگانی و قهرمانی در مدارس صورت گیرد.

 وی با بیان این که  ورزش یک دیپلماسی سیاسی و فرهنگی به ویژه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: پیام دیپلماسی ورزشی  گویا و روشن است  و کسب مدال توسط این دانش‌آموزان  پرچم ایران را با اقتدار و افتخار در میادین بین‌المللی بالا می‌برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار