معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت به‌کارگیری روش‌ها و محتواهای نوین آموزشی برای ارتقای «تجربه یادگیری» و تحقق «عدالت آموزشی»

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت انطباق با نیازهای روز و به‌کارگیری روش‌ها و محتواهای نوین آموزشی برای ارتقای تجربه یادگیری و تحقق عدالت آموزشی تأکید کرد و از پیگیری سند تحول آموزش و پرورش، توانمندسازی معلمان و استقرار الگوی مدارس تراز تا مهر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۶۰۵۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت به‌کارگیری روش‌ها و محتواهای نوین آموزشی برای ارتقای «تجربه یادگیری» و تحقق «عدالت آموزشی»

به گزارش خبرنگار پانا؛ سید‌مصطفی آذرکیش در جشنواره ملی تحول در روش‌های آموزش و محیط‌های یادگیری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دولت چهاردهم اتفاق افتاده، عدالت آموزشی است، گفت: بنا داریم در این جشنواره انطباق با نیازهای جدید و استفاده از روش‌ها، ابزارها و محتوای نوین را برای بهبود تجربه یادگیری و «یادگیری و تعامل در فرد و محیط» را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه براساس تأکید رئیس‌جمهور سند تحول در آموزش و پرورش را از ۲ مسیر در معاونت متوسطه پیگیری می‌کنیم، افزود: مسیر تحول در کانون و کلاس‌های درس با توانمندسازی معلمان و نیز بهره‌بردن از طرح‌های آموزشی از جمله شمیم، همچنین تحول در مدیریت آموزشگاهی با الگوی تقویت سند تحول بنیادین است.

آذرکیش با بیان اینکه مهر امسال برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه نقش معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای ما مد نظر است، ادامه داد: بنا داریم با شورایی کردن در مدارس تصمیم‌گیری‌ها را به‌صورت مشارکتی در مدرسه انجام دهیم.

وی در خصوص طرح تراز نیز گفت: ۱۰ درصد از اجرای طرح الگوی تراز تا اردیبهشت امسال نهایی شد اما در مرحله دوم ۵۰ درصد از مدارس دولتی این طرح را انجام دادند که امیدواریم با اجرای کامل طرح تراز تا مهر ماه، استقرار الگوی مدارس تراز در تمامی مدارس دولتی را داشته باشیم.

آذرکیش اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶۳ هزار معلم در مقطع متوسطه فعالیت دارند که بنا داریم آموزش لازم را برای آن‌ها داشته‌ باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار