رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد: :

اجرای طرح حامی و کمپ‌های مطالعاتی برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در مناطق محروم

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به تقویت بنیه درسی دانش‌آموزان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در استان‌ها و مناطق، طرح‌های بسیار خوبی مانند "طرح حامی" که در مقطع ابتدایی اجرا می‌شود، وجود دارد. این طرح‌ها شامل تشکیل کمپ‌های مطالعاتی، بهره‌گیری از تجربیات مدارس موفق‌تر، تشکیل کلاس‌های جبرانی، مشارکت داوطلبانه دبیران و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه است.

کد مطلب: ۱۶۰۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح حامی و کمپ‌های مطالعاتی برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در مناطق محروم

محسن زارعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پانا؛ درباره عدالت در برقراری امنیت در حوزه‌های امتحانی، گفت: وظیفه ما این است که شرایط را به گونه‌ای آماده کنیم که امنیت آزمون تأمین گردد. در راستای تأمین امنیت آزمون، هماهنگی ملی با سایر دستگاه‌ها صورت می‌پذیرد و با استناد به مصوبه شورای امنیت کشور، کلیه دستگاه‌های امنیتی در تأمین امنیت آزمون مشارکت می‌کنند. در مراکز آزمون نیز، نیروهایی که مسئولیت حفاظت را بر عهده دارند، تأمین امنیت آزمون را دنبال می‌کنند و رئیس مرکز نیز مسئولیت مستقیم در این خصوص دارد.

زارعی ادامه داد: امکان دیگری که طی چند سال اخیر فراهم شده و برای همه دانش‌آموزان فراهم است،  در اپلیکیشن "شاد"  دانش‌آموزان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، گزارش آن را ارائه کنند. به محض دریافت گزارش، مراتب به استان و منطقه اعلام شده تا حوزه مربوطه مورد بازدید قرار گرفته و مسأله بررسی شود. همچنین، تمامی مراکز آزمون به دوربین مجهز هستند و در صورت وقوع هرگونه اتفاق، قابل ردیابی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه کلیه دانش‌آموزان در حال رقابت با یکدیگر هستند، بعید است که در مراکز آزمون، تخلفی به صورت آشکار رخ دهد و شرکت‌کنندگان نسبت به آن سکوت اختیار کرده و پیگیری نکنند. در صورت مشاهده تخلف، شرکت‌کنندگان می‌توانند بلافاصله به منطقه مراجعه کرده و درخواست پیگیری را از رئیس مرکز آزمون و حفاظت آزمون داشته باشند. همچنین، امکان ارائه درخواست به صورت مجازی نیز فراهم است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه وظیفه مدرسه، آماده‌سازی دانش‌آموز برای آزمون سراسری نیست، گفت: وظیفه مدرسه، آماده‌سازی دانش‌آموز برای آزمون نهایی است. لذا، باید حتماً کلاس‌های درس تشکیل شود و از معلمان خواسته شود تا کتاب درسی را تدریس کنند و بر اساس "راهنمای عمل"، دانش‌آموزان را برای آزمون نهایی آماده سازند. "راهنمای عمل" در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و همگان به آن دسترسی دارند. این امر باعث می‌شود که حتی در مناطق کمتر برخوردار نیز، آمادگی لازم برای دانش‌آموزان جهت شرکت در آزمون‌ها ایجاد شود.

وی  به تقویت درسی دانش‌آموزان مناطق محروم اشاره کرد و ادامه داد: در استان‌ها و مناطق، طرح‌های بسیار خوبی مانند "طرح حامی" که در مقطع ابتدایی اجرا می‌شود، وجود دارد. این طرح‌ها شامل تشکیل کمپ‌های مطالعاتی، بهره‌گیری از تجربیات مدارس موفق‌تر، تشکیل کلاس‌های جبرانی، مشارکت داوطلبانه دبیران و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه است.

زارعی افزود: این‌گونه اقدامات که با مشارکت داوطلبانه همکاران و دبیران صورت می‌گیرد، به خوبی اتفاق می‌افتد. این طرح‌ها توسط منطقه و مدرسه با هماهنگی یکدیگر طراحی و اجرا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار