معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

آغاز دوره تکمیلی تربیت مدرس «پیرامید» با حضور ۹۰ مربی منتخب سراسر کشور از ۱۱ شهریور

تهران (پانا) – معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور با اعلام آغاز نخستین دوره تکمیلی تربیت مدرس پیرامید از روز چهارشنبه گفت: این دوره ۱۶ ساعته با حضور ۵۵ مربی خواهر و ۳۵ مربی برادر منتخب از سراسر ایران، شهریورماه در تهران برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن آموزش عملی و نظری، به عنوان مدرسان پیرامید در استان‌های خود فعالیت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۶۰۳۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز دوره تکمیلی تربیت مدرس «پیرامید» با حضور ۹۰ مربی منتخب سراسر کشور از ۱۱ شهریور

رحمت‌الله رضایی، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر نوآورانه بودن این طرح آموزشی گفت: «دوره تکمیلی تربیت مدرس پیرامید برای نخستین‌بار در تاریخ آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود و مشابهی در هیچ‌یک از استان‌ها یا ساختارهای پیشین وجود نداشته است.»  

وی با اشاره به برگزاری این دوره در ادامه برنامه‌های دوره مقدماتی گفت: «دوره مقدماتی تربیت مدرس پیرامید در دی و بهمن سال ۱۴۰۳ طی سه روز در تهران برگزار شد که ۲۰۰ مربی جوان، شامل ۱۰۰ مربی خانم و ۱۰۰ مربی آقا از اعضای علاقه‌مند تشکیلات پیشتازان سراسر کشور، در آن حضور داشتند. پس از اجرای آزمون‌ها و پروژه‌های عملی، ۵۵ نفر از مربیان خانم و ۳۵ نفر از مربیان آقا موفق به کسب امتیاز لازم برای حضور در دوره تکمیلی شدند.»  

رضایی با بیان جزئیات زمان‌بندی دوره افزود: «دوره تکمیلی ویژه خواهران روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور و دوره ویژه برادران روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور امسال در تهران برگزار می‌شود. این برنامه در مجموع ۱۶ ساعت آموزش شامل بخش نظری و عملی است و شرکت‌کنندگان ملزم به اجرای بخشی از آموزش‌ها در قالب فعالیت‌های مدرسه‌ای خواهند بود.»  

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت عملی شرکت‌کنندگان افزود: «پروژه‌های عملی این دوره در جریان برنامه «پروژه مهر» و بازگشایی مدارس انجام می‌شود و در صورت کسب تاییدیه از اساتید، کارت پایان‌دوره به مربیان اعطا خواهد شد تا به عنوان مدرسان پیرامید در استان‌های خود به تربیت مربیان جدید بپردازند.»  

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی با اشاره به هدف بازگشت فعالیت‌های تربیتی و پرورشی به بطن مدرسه گفت: «پیرامید می‌تواند نشاط، شادابی و نظم را در برنامه‌های مدارس ایجاد کند و فرصت نقش‌آفرینی واقعی دانش‌آموزان را فراهم آورد.»  

وی با توضیح ساختار تشکیلات پیشتازان گفت: «در این ساختار، دانش‌آموزان نقش‌هایی مانند یاور مربی، خبرنگار پیشتاز، مسئول تیم، معاون تیم، مسئول پشتیبانی، مسئول امداد و مسئول ورزش بر عهده دارند؛ نقش‌هایی که در سند بازمهندسی تشکیلات پیشتازان تعریف شده و زمینه‌ساز تربیت اجتماعی و تقویت روحیه کنشگری آنان است.»  

رضایی با اشاره به برنامه «سبد مدرسه پیشتازان» گفت: «با راه‌اندازی این پلتفرم، دانش‌آموزان می‌توانند به شناسایی و حل مشکلات مدرسه و محله خود بپردازند. فلسفه اصلی ایجاد تشکیلات پیشتازان تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و سوق دادن آنان به کنشگری مسئولانه است.»  

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار