معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
همه تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس در نظر گرفته شده است
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت پروژه مهر شامل پنج محور یا رویکرد اصلی است که به ترتیب شامل سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی می شود و همه تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس در نظر گرفته شده است.

سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اولویتهای این وزارتخانه گفت: توجه به هویت ملی و دینی دانشآموزان، ارتقای کیفیت آموزشهای مهارتی و کاهش آسیبهای اجتماعی در صدر برنامههای آموزش و پرورش قرار دارد.
وی با بیان اینکه ستاد همکاری با حوزههای علمیه از ارکان مهم آموزش و پرورش است، اظهار داشت: اولویت اصلی در آموزش و پرورش، تربیت تمامساحتی دانشآموزان با محوریت هویت ملی و دینی و توجه به ارزشهای اسلامی است، یکی از ویژگیهای برجسته وزیر آموزش و پرورش، اهتمام به اقامه نماز اول وقت است؛ به گونهای که حتی جلسات اداری نیز برای برگزاری نماز تعطیل میشود.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پروژه مهر شامل پنج محور یا رویکرد اصلی است که به ترتیب شامل سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت، و نظارت و ارزیابی می شود، و همه تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس در نظر گرفته شده است.
آذرکیش با تأکید بر لزوم تربیت دانشآموز در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: در این مسیر، نقش خانوادهها بسیار پررنگ است و تلاش داریم با مشارکت آنها شاخصهای کمی و کیفی آموزش را بهبود ببخشیم.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال جاری ضمن قدردانی از اهتمام رئیسجمهور به موضوع آموزشهای فنی و حرفهای، تأکید ویژهای بر توسعه این بخش داشتند، از این رو، در کنار توجه متوازن به تربیت تمامساحتی و کاهش آسیبهای اجتماعی در قالب طرح "نماد"، آموزشهای مهارتی هم برای هنرستانی ها و هم سایر دانشآموزان در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه بخش مهمی از آسیبهای کشور ریشه در مسائل اجتماعی دارد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تنوعبخشی به محیطهای یادگیری و نقش پژوهشسراها در ارتقای سطح آموزشی، تصریح کرد: هرجا مردم پای کار بودهاند، مشکلات کمتر شده و نقش آنان در توسعه عدالت آموزشی پررنگتر بوده است؛ مدارس زیادی امسال به بهره برداری می رسد، مدارس ناایمن از چرخه آموزشی خارج شدهاند که این اقدام نیز با کمک مردم و اجتماعات محلی امکانپذیر شد، هدف ما توسعه آموزشهای مهارتی است تا دانشآموزان در هر مرحلهای بعد از خروج از نظام آموزشی، با مهارت هایی که آموخته اند امکان کسب روزی حلال داشته باشند.
آذرکیش افزود: استان کرمان یکی از استانهایی است که در حوزه آموزشهای مهارتی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و باید با تربیت فرزندانی در تراز سند تحول، الگوی موفقی در این زمینه باشد، انتظار میرود دستگاههای اجرایی استان در این مسیر حمایت و همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.
ارسال دیدگاه