معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

مهر امسال با تمرکز بر تحول در کلاس درس و مدیریت آموزشگاهی متفاوت خواهد بود

تهران (پانا) – معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پروژه مهر نماد همبستگی، هماهنگی و هم‌افزایی است، گفت: در سال جاری، اجرای این پروژه با پنج سیاست کلان از جمله ارتقای کیفیت آموزش، توسعه عدالت آموزشی، ایمنی و سلامت، مشارکت اجتماعی‌محور و تقویت پژوهشگران دانش‌آموزی دنبال می‌شود و مهر امسال با تحول در کلاس‌های درس و مدیریت آموزشگاهی متفاوت خواهد بود.

کد مطلب: ۱۵۹۹۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مهر امسال با تمرکز بر تحول در کلاس درس و مدیریت آموزشگاهی متفاوت خواهد بود

سیدمصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: «پروژه مهر نماد همبستگی، هماهنگی و هم‌افزایی بوده و در سال جاری با پنج سیاست‌ اصلی ارتقای کیفیت آموزش، توسعه عدالت آموزشی، ایمنی و سلامت، مشارکت اجتماعی‌محور و تقویت پژوهشگران دانش‌آموزی در حال اجراست.»

وی افزود: «به‌عنوان ریاست کارگروه کیفیت‌بخشی و ثبت‌نام دوره متوسطه، فعالیت‌ها از مدت‌ها پیش آغاز شده و به صورت روزانه و مستمر گزارش‌های لازم در خصوص ثبت‌نام، تجهیزات و سایر موارد را احصا و پیگیری می‌کنیم. نکته مهم این است که از ستاد وزارت‌خانه تا کانون کلاس درس، درک و فهم مشترکی از سیاست‌ها و راهبردها ایجاد شود.»

آذرکیش با تاکید بر اینکه مهر امسال برای آموزش و پرورش یک مهر متفاوت خواهد بود، گفت: «آنچه رئیس‌جمهور محترم بارها تاکید کرده‌اند، ناظر بر تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشگاهی است. در این راستا آموزش و توانمندسازی مدیران و آموزش معلمان در حال انجام است تا با استفاده از سنجش و ارزشیابی، فناوری‌های نوین، روش‌های جدید تدریس و تغییر در محیط یادگیری، پویایی، نشاط، تحرک و شادابی بیشتری در مدارس ایجاد شود.»

معاون آموزش متوسطه افزود: «در پروژه مهر همکاری مشترکی با معاونت‌های تربیت‌بدنی و سلامت، معاونت پرورشی و فرهنگی و سایر معاونت‌ها و سازمان‌ها داریم و تلاش می‌شود از ظرفیت معلمان برای ایجاد تحول در فرایند آموزش و یادگیری بیش از گذشته استفاده شود.»

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سی و هشتم روسای آموزش و پرورش کشور گفت: «کیفیت اجلاس امسال بسیار مطلوب بود. بر اساس نظرسنجی‌های میدانی از استان‌ها و ارزیابی سخنرانی‌ها و ارائه‌های انجام‌شده، اهداف اولیه طراحی اجلاس ۳۸ محقق شد. مسئولان و دست‌اندرکاران، تحلیل نهایی نتایج را پس از جمع‌بندی گزارش‌ها و نظرسنجی‌ها اعلام خواهند کرد.»

آذرکیش در پایان گفت: «اهداف این اجلاس شامل هم‌افزایی، هماهنگی و انسجام‌بخشی بین بخش‌های مختلف آموزش و پرورش بود که طبق گزارش‌های میدانی، این اهداف تا حد زیادی تحقق یافت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار