معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:
ممنوعیت دریافت هرگونه وجه مازاد در مدارس غیردولتی/ با متخلفان برخورد خواهد شد
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ممنوعیت دریافت هرگونه وجه مازاد در مدارس غیردولتی، اعلام کرد نظارت بر عملکرد این مدارس با سه شیوه مختلف انجام میشود و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

احمد محمودزاده با اشاره به اینکه کلیه شاخصهای موثر در تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی بررسی و اعمال شده است، گفت: در روند تعیین شهریه کلیه شاخصها به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته تا علاوه بر توجه به تابآوری مردم، موسسان مدارس غیردولتی نیز بتوانند از عهده هزینههای جاری مدرسه برآیند، لذا شهریه مصوب هر مدرسه از تمام جوانب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و اخذ مبالغ مازاد به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. بنابراین مناطق و ادارات کل باید با نظارت جدی و مستمر در برابر تخلفات قاطعانه بر خورد کنند.
وی با تاکید بر اینکه در سازمان از سه روش مختلف مدارس غیردولتی مورد رصد و نظارت قرار میگیرد، افزود: بازدیدهای میدانی و سرزده، گزارشات مردمی و ثبت شکایت در سامانه از مهمترین روشهای نظارتی در سازمان است.
محمودزاده با تاکید بر اینکه تخلفات پیرامون شهریه به غیر از تهران در تمامی استانهای کشور بسیار محدود است، گفت: تنها در اندکی از مدارس غیر دولتی تهران تخلفاتی ممکن است، بروز کند که اولیای دانشآموزان با ارائه گزارش و مستندات میتوانند از حقوق خود و سایرین دفاع کرده و در این راستا اداره مشارکتهای استانها و مدیران مناطق و شهرستانها موظف هستند تا با بررسی و نظارت مستمر بدون اغماض با متخلفان برخورد کنند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه در مدارس هیئت امنایی برای مباحث درسی، واژهای به اسم شهریه تعریف و جایگاهی ندارد، افزود: تنها وجوه دریافتی در مدارس هیئت امنایی فقط در قالب فوق برنامههای مصوب است و فوق برنامه با تصویب هیئت امنا، برنامه عمل مدیر مدرسه و اخذ مجوز قانونی قابلیت اجرایی دارد و رعایت کامل آئیننامهها از سوی مدارس هیئت امنایی مورد تاکید است.
وی با تاکید بر نظارت دقیق بر روند عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی و همچنین مدارس هیئت امنایی از سوی ناظران در کشور، گفت: کیفیتبخشی به فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس از اولویتهای وزارت آموزشوپرورش است و موسسان و مدیران مدارس باید با استفاده و ترویج فناوریهای نوین و کاربرد هوش مصنوعی فرصت رشد و اعتلای ایران و نظام تعلیم وتربیت را بیش از پیش فراهم آورند.
ارسال دیدگاه