بیانیه پایانی دوره تربیت مدرسان استانی «توانا» در مشهد؛

از مشهد تا مدرسه؛ ۸ تعهد ملی برای ایجاد عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی

تهران (پانا) - شرکت‌کنندگان دوره آموزشی کشوری تربیت مدرسان استانی «توانا» در پایان این رویداد ملی که از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه در مشهد مقدس برگزار شد، با انتشار بیانیه‌ای بر تعهد خود برای اجرای عملی سند تحول بنیادین، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه عدالت تربیتی و ترویج یادگیری نوین در سراسر کشور تأکید کردند.

کد مطلب: ۱۵۸۶۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
از مشهد تا مدرسه؛ 8 تعهد ملی برای ایجاد عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«سلام و درود بی‌پایان به روان پاک شهدای والامقام وطن، سرداران دلاور، دانشمندان بزرگ و همه شهروندان غیور که در جنگ تحمیلی دشمن متجاوز صهیونیستی و استکبار جهانی  به فیض شهادت نائل آمدند.

سپاس بی‌کران خدای متعال که با لطف و عنایت بی‌منتهایش، این توفیق را به ما عطا فرمود تا به‌عنوان‌ پیشگامان تحول در نظام آموزشی کشور، در این دوره ‌تربیتی ارزشمند مشارکت نماییم و گامی هرچند کوچک در مسیر خدمت به نظام تعلیم و تربیت میهن عزیزمان برداریم.

شرکت‌کنندگان، مدرسان و دست‌اندرکاران این دوره آموزشی کشوری، مراتب سپاس خود را از ریاست جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر پزشکیان به پاس اهتمام ویژه به آموزش و پرورش و اولویت دادن به تحول در نظام تعلیم‌وتربیت اعلام می‌دارند. همچنین از وزیر محترم آموزش و پرورش برای هدایت، حمایت و تأکید بر برگزاری حضوری این دوره صمیمانه تشکر می‌کنیم. قدردانی ویژه خود را نیز از اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی به‌عنوان میزبان شایسته این رویداد ملی و تمامی عوامل اجرایی و محتوایی که در موفقیت این دوره نقش داشتند، بیان می‌نماییم.

تعهدات و اعلام آمادگی ما شرکت‌کنندگان این دوره، با الهام از آموزه‌های کسب‌شده و با هدف اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدرسه با برنامه اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری جهت ارتقای کیفیت و بسط عدالت آموزشی متعهد می‌شویم:

۱. تبدیل‌شدن به سفیران تحول در استان‌های خود و انتقال دانش و مهارت‌های نوین آموزشی به تمامی مدیران و معلمان با تأکید بر عدالت تربیتی و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان سراسر کشور.

۲. اجرای روش‌های تدریس فعال و مشارکتی با رویکردهای نوین آموزشی و ترویج فرهنگ یادگیری خلاق و پویا در میان دانش‌آموزان با توجه به تفاوت‌های فردی.

۳. طراحی و توسعه محیط‌های یادگیری مثبت و پویا با تأکید بر تقویت هویت ایرانی-اسلامی، حس تعلق به مدرسه و جامعه و پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان.

۴. بهره‌گیری هدفمند از فناوری‌های آموزشی روزآمد برای غنی‌سازی فرآیند تدریس و یادگیری با اولویت‌دهی به مناطق محروم و کمتر برخوردار.

۵. همکاری مستمر با مدارس برای اجرای طرح‌های تحول‌آفرین و مشارکت در پروژه‌های توسعه عدالت آموزشی با محوریت کیفیت بخشی به آموزش در مناطق محروم.

۶. مستندسازی تجربیات موفق و اشتراک‌گذاری الگوهای اثربخش در سطح ملی، با توجه ویژه به تجربیات مدارس مناطق مرزی و عشایری.

۷. حضور فعال در شبکه‌های حرفه‌ای معلمان و توسعه جامعه یادگیری حرفه‌ای برای تبادل دانش و پشتیبانی از همکاران در سراسر کشور.

۸. توجه ویژه به تقویت مهارت‌های زندگی و توانمندسازی دانش‌آموزان برای مواجهه با چالش‌های دنیای معاصر.

در پایان، با توکل بر خداوند متعال و اعتماد به همراهی تمامی ذی‌نفعان نظام آموزش و پرورش، اطمینان داریم که این حرکت تحول‌ساز، گام‌های عملیاتی خود را در میدان عمل با موفقیت به پیش خواهد برد و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی در سراسر کشور با محوریت عدالت تربیتی و فرصت‌های برابر برای همه فرزندان ایران اسلامی  خواهیم بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار