اهتمام ویژه رئیس جمهور به آموزش و پرورش

برگزاری جلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت با حضور رئیس جمهور

تهران(پانا) - رئیس‌جمهور در نشست ویژه بررسی نهضت توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت، با تأکید بر اینکه مدارس، نقطه آغاز پیشرفت همه‌جانبه کشور هستند، بر ضرورت تحول در محیط‌های یادگیری، تقویت مهارت‌های زندگی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی در مدارس تأکید کرد. در این جلسه، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از اقدامات تحولی این معاونت در مسیر توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت آموزش ارائه داد.

کد مطلب: ۱۵۸۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام ویژه رئیس جمهور به آموزش و پرورش

در اولین ساعات عادی شدن شرایط رئیس جمهور محترم جلسه‌ای را برای رصد اقدامات انجام شده در زمینه نهضت توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت با حضور کارگروه وزارت آموزش وپرورش تشکیل داد. در این جلسه، از اعضای کارگروه آموزش و پرورش دعوت شد، تا به صورت حضوری شرکت کرده و گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش ابتدایی ارائه دهند.

در این جلسه رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در مسیر تداوم ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها، گزارشی از دستاوردهای این معاونت در زمینه اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری ارائه داد.

رئیس‌جمهور در این نشست با تأکید بر اهمیت تحول در مدارس و محیط‌های یادگیری، این حوزه را نقطه آغاز پیشرفت همه‌جانبه کشور دانستند و بر لزوم افزایش ظرفیت‌ها، ارتقای آگاهی و پرورش مهارت‌های کار تیمی، حل مسئله، تفکر سیستمی ومهارت‌های زندگی در مدارس تأکید کردند. ایشان خاطرنشان کردند که مدارس باید به محیط‌هایی پویا و جذاب برای دانش‌آموزان تبدیل شوند که در آن آموزش‌ها به صورت عملی، مهارت‌محور و با بهره‌گیری از روش‌های نوین فناوری و مشارکتی ارائه شود.

معاون آموزش ابتدایی در گزارش خود با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده برای تداوم فعالیت‌ها در تابستان ۱۴۰۴، از اجرای برنامه ملی «توانا» برای توانمندسازی نیروی انسانی خبر داد. در این طرح، مدیران، معلمان و راهبران تحولی مدارس به‌عنوان عوامل کلیدی تحول، در سطح کشوری تحت آموزش‌های هدفمند قرار می‌گیرند. این آموزش‌ها به‌صورت ترکیبی از حضوری و مجازی، و با مشارکت مستقیم معلمان در حال اجرا است.

حکیم‌زاده با اشاره به چشم‌انداز مهر ۱۴۰۴ افزود: تلاش ما این است که آغاز سال تحصیلی آینده، با فضای متفاوتی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و سایر ذی‌نفعان همراه باشد؛ فضایی تحولی، با رویکردی تربیتی، کلاس‌های درس فعال، مشارکتی و مبتنی بر کار گروهی‌ و محیط مدرسه‌ای پویا تحت نظارت مدیران تحول‌گرا که بر اساس الگوی مدرسه تراز سند تحول زمینه رشد و پویایی تمام ساحتی همه دانش‌آموزان را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار