مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛
ضرورت توسعه ظرفیتهای دانشآموزی برای کاهش آسیبهای اجتماعی
تهران (پانا)) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکلها بیان کرد که لازم است ظرفیت تشکلهای دانشآموزی توسعه پیدا کند در این صورت بسیاری از آسیبهای اجتماعی حل خواهد شد.

علینقی یزدانپناه در روز دوم گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با تاکید بر تغییر و تحول در اجرای برنامهها گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی و البته نظام تعلیم و تربیت متولی تربیت است. برای تحقق تربیت باید مسیر اصلاح شود.
وی با اشاره به موضوع مدرسه افزود: در کشورهای توسعهیافته موضوعاتی مانند توسعه خود، رشد هیجانی و عاطفی، تمرکز حواس، تفکر، کنترل، مهرورزی، نوعدوستی، امیدواری در زندگی، در متن برنامههای آموزشی و پرورشی است. در چنین شرایطی تربیت از دالان مدرسه به گستره جهان هستی وارد میشود و شور و شوق زیستن با شور و نشاط دانستن یگانه میشود.
یزدانپناه به شاداب بودن مدارس اشاره کرد و افزود: مدرسه باید کانون تبادل مهر و محبت، رفاقت و همیاری، نوعدوستی و دگرپذیری، همدلی و همراهی و هماندیشی باشد.
مشاور وزیر در امور تشکلها گفت: برای حل مشکلات درون مدرسه و ایجاد شوق زندگی برای دانشآموزان، باید آسیبهای اجتماعی را با کمک تشکلهای دانشآموزی حل کنیم.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت دانشآموزان در اجرای فعالیتها تاکید و افزود: ضروری است ظرفیت تشکلهای دانشآموزی توسعه پیدا کند در این صورت بسیاری از آسیبهای اجتماعی حل خواهد شد.
یزدانپناه به انجام کار تشکیلاتی نیز اشاره کرد و گفت: باید بتوان در کنار دانشآموزان مربیان و معلمان را توانمند کنیم. احیای نقش تربیتی معلم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: معلم نقش مهمی در تربیت دانشآموز دارد و در کنار معلم سپردن وظیفه به دانشآموزان و توجه به آنان میتواند نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی و روانی خواهد داشت.
ارسال دیدگاه