رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی:
باید از حضور افراد غیر متخصص در مدارس غیردولتی جلوگیری شود
ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در استانها
تهران (پانا) - صد و شصتوسومین جلسه شورای راهبردی، برنامهریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی با حضور وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضا در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در این جلسه با اشاره به ضرورت برگزاری دورههای توانمندسازی و دانشافزایی معلمان مدارس غیردولتی، گفت: با توجه به سیاستهای نظام تعلیم و تربیت کشور بهویژه نگاه وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم به کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی در مدرسه، ضرورت برگزاری این دورهها بیش از پیش محسوس میشود.
وی با تاکید بر اینکه باید از حضور افراد غیر متخصص در مدارس غیردولتی جلوگیری شود، اظهار کرد: کلیه افرادی که در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت هستند باید علاوه بر داشتن صلاحیتهای عمومی آموزشهای تخصصی در حوزههای مختلف آموزشی مرتبط با رشته مورد تدریس خود در مدرسه را نیز بگذرانند که این آموزشها در ۶ پودمان و ۳۶۰ ساعت طراحی شده است که علاوه بر ارتقای دانش تخصصی معلمان در حوزههای تربیتی و پرورشی نیز آموزشهای مورد نیاز به معلمان عزیز مدارس غیر دولتی داده خواهد شد.
محمودزاده با تاکید بر اینکه در دوره توانمندسازی و دانشافزایی معلمان مدارس غیر دولتی در سال گذشته ۱۰۲ هزار نفر از معلمان عزیز در ۶۰ ساعت آموزشهای لازم را با محوریت دانشگاه فرهنگیان گذراندهاند، تصریح کرد: علاوه بر معلمان عزیز ۸ هزار مدیر مدرسه، ۱۱ هزار معاون پرورشی و ۵ هزار مشاور در مدارس غیردولتی کشور در این آموزشها در سال گذشته شرکت کردهاند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر برگزاری دورهها به شکل حضوری و با کیفیت مطلوب، گفت: تشکیل کارگروه تخصصی توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در استانها زیر نظر مدیرکل استان و با محوریت دانشگاه فرهنگیان ضروری است و در کنار آن باید از ظرفیتهای سایر دانشگاهها و موسسات در سطح استان نیز استفاده شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش تنظیمگری و تسهیلگری سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، یادآور شد: این سازمان تمامی برنامههایش را تحت سیاستهای نظام تعلیم و تربیت کشور، برنامههای معاونتهای تخصصی و نقشه راه مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و عملیاتی کرده است.
وی ادامه داد: تشکیل پرونده الکترونیکی برای معلمان مدارس غیردولتی و بانک اطلاعاتی دقیق از آنها در سطح کشور میتواند به هویتبخشی این معلمان و امکان برنامهریزیهای مناسب برای آنها کمک کند.
ارسال دیدگاه