بررسی راهکارهای اجرایی آموزش هوش مصنوعی در دوره ابتدایی

تهران(پانا)- در راستای بهره‌گیری هدفمند از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت، اعضای کارگروه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در معاونت آموزش ابتدایی حضور یافتند. در این نشست تخصصی، بر ضرورت شکل‌گیری تفکر محاسباتی از سنین پایه و بازتعریف نقش معلم در عصر تحول دیجیتال تأکید شد.

کد مطلب: ۱۵۷۱۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای اجرایی آموزش هوش مصنوعی در دوره ابتدایی

در راستای اجرای تکالیف این معاونت و با هدف بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت، جلسه‌ای تخصصی با حضور رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اعضای کارگروه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین برگزار شد.

در این نشست که با اعضای کارگروه تشکیل شد، ابعاد مختلف ورود هوش مصنوعی به حوزه آموزش ابتدایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حکیم‌زاده در سخنانی با تاکید بر لزوم داشتن دیدگاه جامع و آینده‌نگر نسبت به کاربرد هوش مصنوعی در آموزش، عنوان کرد: ما باید نسبت خودمان را با این تحول فناورانه به‌درستی تعریف کنیم. استفاده از هوش مصنوعی صرفاً به معنای برگزاری چند جلسه آموزشی برای معلمان یا دانش‌آموزان نیست، بلکه باید بتوانیم مأموریت‌ها و فرایندهای کلان آموزش و پرورش را بازطراحی و ارتقا دهیم.

وی با اشاره به تجربیات میدانی خود از تحولات جاری در حوزه آموزش، افزود: هوش مصنوعی می‌تواند در ارزیابی عملکرد، تحلیل داده‌های آموزشی، طراحی سناریوهای یاددهی-یادگیری و نیز توانمندسازی معلمان نقش مؤثری ایفا کند. اما باید از استفاده‌های صرفاً فانتزی عبور کرده و به تدوین چارچوب مفهومی مشخص برسیم.

در پایان جلسه، بر لزوم هم‌افزایی بین‌دستگاهی، پرهیز از موازی‌کاری و تدوین سندی واحد برای آموزش معلمان و دانش‌آموزان با محوریت وزارت آموزش و پرورش تاکید شد. همچنین مقرر شد چارچوب‌های عملیاتی این سند، با هماهنگی نهایی وزیر آموزش و پرورش و در تعامل با وزارت ارتباطات و نهادهای پژوهشی تکمیل و ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار