مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده:
شرایط مشارکت فعال دانشآموزان را فراهم کنیم
تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده در آیین اختتامیه جشنواره افزایش مشارکتهای اجتماعی دختران دانشآموز منطقه ۱۹ شهر تهران، اظهار کرد: بر ما واجب است که شرایط را برای مشارکت فعال دانشآموزان در امور مدرسه، مسجد، محله، منزل و زندگی فراهم کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ میترا تیموری، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده در آیین اختتامیه طرح افزایش مشارکتهای اجتماعی دختران دانشآموز منطقه ۱۹ شهر تهران، اظهار کرد: زمانی که ما در سرنوشت خود و در تصمیمگیری و اجرا مشارکت فعال داریم، احساس ارزشمندی و تعلق خاطر بیشتری داریم و در تاریخ ایران و اسلام، کم نبودند زنانی که با حضور مؤثر موفقیتهای چشمگیری را برای سرزمینشان رقم زدند.
وی افزود: در دختران و زنان ما ظرفیت ساختن و تغییر وضعیت اجتماعشان وجود دارد.
تیموری خاطرنشان کرد: برای ایفای نقش درست در آینده به عنوان شهروندان جامعه نیاز به تمرین آن در مدرسه داریم و برگزاری طرحهای مشابه این طرح، گام بسیار موثری در این زمینه است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نتایج تحقیقات، اظهار کرد: دخترانی که از ابتدای تحصیل خود در امور و تصمیمگیریهای مدرسه و منزل، مشارکت فعال داشتهاند در آینده نیز از وضعیت جسمانی، روحی و اقتصادی بهتری نسبت به سایرین برخوردار هستند.
وی ادامه داد: شما دختران باید این مشارکتها را به تمام ابعاد زندگی خود تسری دهید و نسبت به هیچ اتفاقی در جامعه و منزل خود بیتفاوت نباشید.
تیموری سپس با مخاطب قرار دادن سه گروه دانشآموزان، مسئولین مدرسه و اولیای دانشآموزان، گفت: بر ما واجب است که شرایط را برای مشارکت فعال دانشآموزان در امور مدرسه، مسجد، محله، منزل و زندگی فراهم کنیم و با تعمیق ارزشهای ملی و فرهنگی غنی ایرانی- اسلامی اجازه ندهیم دشمنان، این سرمایه عظیم فرهنگی را از ما بگیرند.
وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) و تأکید ایشان بر حقوق زنان و دختران و لزوم بهرهمندی از ظرفیتهای عظیم آنان اشاره کرد و افزود: امروز هدف ما و مقام عالی وزارت، عمل کردن به فرمایش رهبر عظیمالشأن انقلاب است همچنان که رییس جمهور نیز نقش مؤثر زنان و دختران را همواره مورد اهمیت و تأکید ویژه خود قرار دادهاند.
ارسال دیدگاه