حفظ کرسی ایران در کمیته‌های ‌فدراسیون ورزش مدارس آسیا؛

امتیاز میزبانی ‌مسابقات آسیایی هندبال، تنیس روی میز و والیبال دانش‌آموزان آسیا به ایران رسید

تهران (پانا) - کرسی‌های ایران در کمیته‌های فنی و اجرایی فدراسیون ورزش مدارس آسیا تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
امتیاز میزبانی ‌مسابقات آسیایی هندبال، تنیس روی میز و والیبال دانش‌آموزان آسیا به ایران رسید

‌در هجدهمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش مدارس آسیا که در دالیان چین آغاز شده است، کرسی‌های عضویت ایران در کمیته فنی و اجرایی این فدراسیون تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد.

نرگس تقی‌زاده مقدم نایب رئیس فدراسیون ورزش مدارس ایران که به عنوان نماینده کشورمان در این مجمع حضور یافته است، با اعلام این خبر گفت: در بیست و چهارمین جلسه کمیته‌های فنی و اجرایی در حاشیه مجمع فدراسیون ورزش مدارس آسیا و با حمایت کشورهای عضو، کرسی‌های فنی و اجرایی ایران در فدراسیون ورزش مدارس آسیا تمدید شد ضمن اینکه توانستیم امتیاز میزبانی از مسابقات آسیایی هندبال، تنیس روی میز، والیبال دانش‌آموزان آسیا و جلسات کمیته‌های فنی و اجرایی ASSF در ایران را نیز به‌دست بیاوریم.

ارائه طرح تشکیل فدراسیون ورزش مدارس کشورهای اسلامی از سوی ایران

وی افزود: ارائه طرح ایجاد کمیسیون ورزش و محیط‌زیست در فدراسیون آسیایی ورزش مدارس به مرکزیت ایران، اعلام آمادگی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشورمان برای همکاری تخصصی با ASSF در زمینه ایجاد و توسعه آکادمی آسیایی ورزش مدارس و ارائه طرح تشکیل فدراسیون ورزش مدارس کشورهای اسلامی به مرکزیت کشورمان از جمله اقدامات ما در این مجمع بود.

استقبال فدراسیون آسیایی ورزش مدارس از  ورزش زورخانه‌ای

نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران تصریح کرد: در این مجمع معرفی ورزش باستانی زورخانه‌ای به‌عنوان رشته‌‌ ورزشی با رویکرد تربیتی و با پیشینه‌‌ تاریخی در ایران، به مسئولین فدراسیون آسیایی ورزش مدارس و نمایندگان سایر کشورها با هدف انتقال فرهنگ از طریق ورزش صورت گرفت که با استقبال کشورها همراه شد.

تقی‌زاده به دیگر اقدامات ایران در مجمع عمومی ورزش مدارس آسیا در راستای تحقق دیپلماسی ورزشی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلمان تربیت‌بدنی آسیا و پیشنهاد برگزاری جشنواره پدر و پسر و مادر و دختر با رویکرد تربیتی و در راستای اهداف گردشگری ورزش از جمله پیشنهادات جدید ما به مجمع بود که مورد استقبال اولیه اعضاء قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار