پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت؛

مدرسه ‌می‌تواند گام مؤثری در نهادینه‌سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به‌مناسبت فرارسیدن هفته سلامت پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه ‌می‌تواند گام مؤثری در نهادینه‌سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد

‌متن پیام رضامراد صحرایی به شرح زیر است؛

«از خداوند بخشش و عافیت طلب کنید که پس از ایمان هیچکس را چیزی بهتر از سلامت نداده‌اند. حضرت محمد (ص)

«سلامتی» از مواهب عظیم الهی و در برگیرنده سلامت جسمانی، معنوی، روحی و اجتماعی انسان و به فرموده مقام معظم رهبری، سلامت جزء مسائل درجه یک هر کشوری است.

اهمیت و جایگاه این مقوله در نظام آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ساحت تربیتی زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های ششگانه تعلیم و تربیت است و در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و معلمان تأکید شده است.

هفته سلامت که همه ساله با هدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌گردد در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری «‌سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» به‌منظور حساس نمودن جامعه نسبت به مشارکت خانواده‌ها در مردمی‌سازی سلامت، فرصت مغتنمی است تا در مدرسه به عنوان دریچه خدمات اجتماعی با نگاهی ویژه به ظرفیت‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های منسجم همراه با مشارکت در مسیر تحقق سلامت دانش‌آموزان عزیز گام برداریم‌.

مدرسه به‌عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت همه‌جانبه و خط مقدم ارتباط با خانواده‌ها، می‌تواند گام مؤثری در نهادینه‌سازی آموزه‌های بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه بردارد و دانش‌آموزان هم می‌توانند به‌عنوان سفیر سلامت برای خود، همسالان و خانواده خود در ارتقای سواد سلامت و بهداشت عمومی نقش‌آفرین باشند.

ضمن تبریک هفته سلامت، با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران بخش سلامت و آموزش کشور، از خداوند متعال سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار