رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

اقتدار و مرجعیت علمی باید از داخل مدارس شروع شود

دانش‌آموزان به موضوعات «تحصیل»، «تهذیب» و «ورزش» به صورت جدی عمل کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از دانش‌‌آموزان خواست به صورت جدی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره تحصیل، تهذیب و ورزش عمل کنند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار و مرجعیت علمی باید از داخل مدارس شروع شود

احمد محمودزاده در برنامه محفل انس با قرآن (طرح مسطورا) در مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه در منطقه دو تهران با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید از فضاهای معنوی نهایت استفاده را ببرند، گفت: شما باید از سنین کودکی خود را با تربیت قرآنی همراه و خودتان را برای ‌آینده آماده کنید. 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانش‌آموزان سه انتظار مهم شامل «تحصیل»، «تهذیب» و «ورزش» دارند، افزود: یکی از دلایلی که امروز باعث هراس دشمنان از جمهوری اسلامی ایران شده است، به خاطر اقتدار علمی کشور است، به خاطر مرجعیت علمی‌ است که از داخل مدرسه شکل می‌گیرد. اقتدار و مرجعیت علمی باید از داخل مدارس شروع شود. مدرسه باید در همه حوزه‌های علمی پیش‌قدم باشد. 

وی به موضوع تهذیب اشاره کرد و گفت: تهذیب هم سلامت فکری و هم سلامت روحی را در پی دارد. سلامت فکری با مطالعه کتاب شکل می‌پذیرد. رهبر معظم انقلاب بارها و بارها همه ما را به خواندن کتاب توصیه کرده‌اند. سلامت روحی اما از طریق انس با قرآن، انس با نماز به دست می‌آید. دانش‌آموزان باید در این زمینه پیش‌قدم و الگوی دیگران باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: وزارت آموزش و پرورش یک طرح مهم تحت عنوان «مسطورا» را شروع کرده است. در این طرح که زندگی با آیه‌های قرآن است، آیات، الفاظ، مفاهیم قرآن حفظ، تشریح و تبیین می‌شود و به صورت بهتری در زندگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محمودزاده با بیان اینکه کلیدواژه سوم «ورزش» است گفت: انشالله هم در محیط مدرسه و هم خانه، دانش‌آموزان از این موضوع مهم غافل نشوند. با این سه کلیدواژه که توصیه رهبر انقلاب به همه ماست، به دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شوید، به سفیران فرهنگی بزرگی تبدیل شوید که مسیر نورانی و روشنی را ایجاده کرده و الگوی همگان باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار