معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

خبرگزاری پانا نقش مهمی در هویت‌بخشی به دانش‌آموزان ایفا می‌کند/ سازمان دانش‌آموزی موتور پیشران تشکل‌های دانش‌آموزی در وزارت آموزش‌و‌پرورش است

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی با تاکید بر نقش سازمان دانش‌آموزی برای بسترسازی تربیت دانش‌آموزان، عنوان کرد که فضای دانش‌آموزی نیازمند «شور و نشاط» و «هویت‌بخشی» است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا نقش مهمی در هویت‌بخشی به دانش‌آموزان ایفا می‌کند/ سازمان دانش‌آموزی موتور پیشران تشکل‌های دانش‌آموزی در وزارت آموزش‌و‌پرورش است

حجت‌الاسلام  و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزان صبح امروز از معاونت‌های این سازمان بازدید کرد. وی در جلسه‌ای با مدیران و کارکنان سازمان دانش‌آموزی ضمن خداقوت به آن‌ها، به بیان انتظارات خود از این سازمان پرداخت و اظهار کرد: «سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان موتور پیشران تشکل‌های دانش‌آموزی در وزارت آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی دارد.»
وی افزود: «دید ما نسبت به سازمان دانش‌آموزی، یک دید بسیار جدی، بزرگ و اثرگذار است و اعتقاد داریم اگر سازمان دانش‌آموزی به وظایف خود و به آن چیزی که در قانون نوشته شده، عمل کند، در نقش‌دهی به دانش‌آموزان بسیار می‌تواند موثر باشد.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «ثمره زیست دانش‌آموزی من و فعالیت پرورشی و تربیتی که داشته‌ام، به من می‌گوید که امروز فضای دانش‌آموزی به دو چیز مهم نیاز دارد. امروز شور و نشاط در بین دانش‌آموزان بسیار پایین آمده و اگر این شور و نشاط را افزایش دهیم، قطعا آسیب‌های اجتماعی کم خواهد شد.»
وی افزود: «نکته دوم هویت‌بخشی به دانش‌آموز است. امروز دانش‌آموز در روستا، شهر، استان و کشور خود و به ویژه در مدرسه باید حس میزبانی داشته باشد و باید با نقش‌های هویتی که به او می‌سپاریم، این حس را به او تزریق کنیم. اما متاسفانه در سال‌های اخیر به دلایل مختلف که اوج آن اپیدمی کرونا بود، این نقش کمرنگ‌تر شده است.»

وی با تاکید بر اینکه سازمان دانش‌آموزی در سپردن این نقش هویتی به دانش‌آموزان بسیار می‌تواند موثر باشد، افزود: «سازمان دانش‌آموزی از تشکل‌ پیشتازان تا خبرگزاری پانا، مجلس دانش‌آموزی و دیگر بخش‌های این سازمان در هویت بخشی به دانش‌آموزان رسالت مهمی برعهده دارد. امروز نسبت به سازمان دانش‌آموزی هیچ ایرادی وجود ندارد و اعتقاد داریم آن خلایی که به واسطه بعضی اردوها و بعضی از فعالیت‌هایی که تعطیل شد، به وجود آمد؛ باید دوباره با رویکرد دینی، تربیتی و سند تحول بنیادین احیا شود.»

حجت‌الاسلام  و المسلمین محمدحسین پورثانی تاکید کرد: «خواسته ما در دوره جدید از سازمان دانش‌آموزی بسیار خواسته بالاتر، جدی‌تر و مهم‌تری است که انشالله باید محقق شود.»

وی عنوان کرد: «تشکل‌های دانش‌آموزی چه بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، جمعیت جوانان هلال احمر، شوراهای دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی که به صورت فراگیر در مدارس هستند، خلاهای جدی دانش‌آموزان را پُر خواهند کرد. ما از تربیت دانش‌آموز تمام ساحتی حرف می‌زنیم و شش ساحت برای دانش‌آموز تعریف کرده‌ایم. می‌گوییم که دانش‌آموز باید در محله موثر باشد و مدرسه به کانون تربیتی محله تبدیل شود. تشکل دانش‌آموزی در این جریان نقش مهمی دارد و خبرگزاری پانا به عنوان یکی از جلوه‌های اثرگذاری دانش‌آموزان، در محله و در کشور است. نگاه ما به خبرگزاری پانا نه مطلقا حرفه‌ای، بلکه کاملا تربیتی است. به مجلس دانش‌آموزی هم چنین نگاهی داریم. ما نمی‌خواهیم صرفا ویترینی از دانش‌آموز بسازیم. ما می‌گوییم مجلس دانش‌آموزی، اردوی تشکیلاتی، پیشتازی راه و بستری برای تربیت دانش‌آموزان هستند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی، چه در خبرگزاری و چه در تشکیلات ما، وسیله نیست بلکه ما وسیله‌ای برای رشد او هستیم، گفت: «خط قرمز ما در معاونت پرورشی این است؛ هر آن چیزی که با تربیت سازگار است آن را قویا حمایت می‌کنیم و اگر غیر از این باشد حمایت نخواهیم کرد.»

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما رشد دانش‌آموز و بسترسازی برای تربیت دانش‌آموز است، تصریح کرد: «هر آن چیزی که در این دایره قرار بگیرد را قبول داریم و هر آن چیزی که در آن قرار نگیرد را قبول نخواهیم کرد، ولو اینکه تجربه طولانی هم داشته باشد. هیچ میراث ماندگاری برای ما وجود ندارد که بگوییم حتما باید این را اجرا کنیم.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه نگاه ما به همه جریان‌ها، نگاه تحولی است، گفت: «نگاه تحولی قطعا آسیب و تنش دارد و باید سعی کنیم آن را مدیریت کنیم.»

وی در پایان گفت: «در مدتی که دوستان در این سازمان مسئولیت پذیرفته‌اند اقدامات بسیار خوبی هم در خبرگزاری پانا و همچنین در بخش‌های اردویی و تشکیلات و ... توسط برادران و خواهران انجام شده که صمیمانه به این خاطر تشکر می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار