معجزه هنر

شهرری(پانا) - در روزهای قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی و سال جدیدی که  هنوز هم شرایط سخت کرونایی را در بردارد، می‌توان با نقاشی کردن و دیدن رنگ‌های امیدبخش این هنر، راهی  برای برگشتن به شرایط عادی و شاد زندگی کردن در وجودمان پیدا کنیم.

کد مطلب: ۱۱۷۹۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
معجزه هنر

هانیه رهنما، هنرجوی نقاشی در رشته سیاه قلم در گفت و گو با پانا اظهار کرد: از سن 8 سالگی بخاطر علاقه بسیار زیادی که به هنر نقاشی داشتم با گذاشتن اشیاء در مقابل خود شروع به کشیدن طرح‌های متنوع از آن‌ها می‌کردم و هر چه، طرح اجسام به واقعیت آن نزدیک‌تر می‌شد به این کار علاقه مندتر می‌شدم. ما می‌توانیم با نقاشی‌کردن در این روزهای سخت کرونایی اوقات فراغت خود را پر کنیم و ذره‌ای از مشغله ذهنی خود را کم کنیم.

او ادامه داد: همه‌ما مخصوصا کودکان به شکل ذاتی به نقاشی علاقه‌مند هستیم و احساسات و خلاقیت خود را از طریق کشیدن به صورت اشکال مختلف به نمایش می‌گذاریم. نقاشی می‌تواند یک تفریح بسیار جذاب یا یک مهارت جدی کاری برای آینده‌ باشد. با توجه به محدودیت‌های ویروس کرونا کودکان در خانه هستند و این فرصت مناسبی است که ما بتوانیم کودکان را با نقاشی آشنا کنیم، از تاثیرات نقاشی بر کودکان می‌توان به تقویت مهارت‌های ارتباطی در آن‌ها اشاره کرد، کودک با نقاشی کردن سعی می‌کند با محیط اطراف ارتباط برقرار کند.

رهنما با اشاره به اینکه نقاشی کردن می‌تواند خلاقیت کودکان را افزایش دهد افزود: نقاشی تجربه‌ای است که با آزمون و خطا، به نتیجه می‌رسد. به‌ همین دلیل، خلاقیت با کمک نقاشی در کودک به اوج شکوفایی می‌رسد و خلق یک اثر هنری مانند نقاشی به کودک کمک می‌کند تا احساسات، عواطف و آرزوهایش را نشان دهد. علاوه بر کودکان، نقاشی کردن می‌تواند فشارهای روانی بر بزرگسالان را مخصوصا در این روزهای سخت کرونایی از بین ببرد. نقاشی کشیدن و رنگ‌های مختلف آن می‌تواند استرس ناشی از بیماری کرونا و خانه نشینی را کاهش دهد و اگر استرس کاهش یابد سیستم ایمنی بدن ما هم در سطح بالاتری خواهد ماند.

او با بیان اینکه نقاشی می‌تواند قدرت تمرکز را در قرنطینگی بالا ببرد گفت: نقاشی قدرت تمرکز را بالا می‌برد افراد در زمان نقاشی کردن به تمرکز نیاز دارند و این امر به آن‌ها کمک می‌کند که قدرت تمرکز خود را بالا ببرند و تنها بر یک موضوع تمرکز کنند. علاوه بر مشاهده کردن، خلق یک اثر هنری مانند نقاشی و نویسندگی نیز می‌تواند بر روی سلامت ذهن بسیار مفید باشد.

هانیه رهنما عنوان کرد: راه‌های مختلفی برای ایده گرفتن و ترسیم نقاشی وجود دارد، مانند حضور در نمایشگاه هنر که با توجه به شرایط موجود امکان پذیر نخواهد بود، ولی عکس‌های مختلفی که هنرجویان عکاسی می‌گیرند و آن‌ ها را نشر می‌دهند، برای نقاش الهام بخش است. اگرچه هیچ وقت برای شروع دیر نیست. اما، سعی کنیم از همین ابتدا خود و افراد خانواده را به‌گونه‌ای، به فراگیری هنر تشویق کنیم تا با این کار بتوان به آرامش ذهنی رسید.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار