نشستی برای همافزایی تربیتی و مهارتی در هنرستان فدک تبریز
معلم؛ حلقه اتصال آموزش و زندگی
تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با حضور خود در مدارس بر اهمیت نقش معلمان در تربیت همهجانبه دانشآموزان تأکید کرد و گفت: تربیت فراتر از آموزش علمی، به روح و روان نوجوانان نیز توجه دارد.

اسفندیار صادقی در شورای دبیران هنرستان فدک ناحیه ۱ تبریز، ضمن قدردانی از تلاشهای هنرآموزان و عوامل اجرایی هنرستان، معلمان را معماران شخصیت و مهارت نسل آینده دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: هنرستانها میتوانند پلی میان آموزش رسمی و نیازهای واقعی بازار کار باشند؛ پلی که دانشآموزان را برای ورود مؤثر به اجتماع آماده میسازد.
مهارتآموزی در بستر واقعی
مدیرکل آموزش و پرورش استان از اجرای تفاهمنامههایی با مجموعههایی چون راهآهن، تراکتورسازی و بیمارستانها خبر داد و گفت: این اقدام فرصت تجربه عملی را برای دانشآموزان فراهم میکند و آنها را با فضای واقعی کار آشنا میسازد.
تربیت عاطفی؛ ضرورت امروز آموزش
صادقی در بخش دیگری از سخن، بر اهمیت شناخت دغدغهها و نیاز های روحی دانشآموزان تأکید کرد.
وی گفت که ارتباط عاطفی میان معلم و شاگرد، بنیان تربیت سالم را شکل میدهد و معلمان باید در کنار آموزش علمی، به مسائل فردی و روانی دانشآموزان نیز توجه کنند.
فضای مجازی؛ فرصت یا تهدید؟
چالشهای فضای مجازی نیز از محورهای مهم این نشست بود. صادقی تأکید کرد که اگر این فضا به درستی مدیریت نشود، میتواند آسیبزا باشد و از اینرو، ارتقای سواد رسانهای و آموزش رفتار هوشمندانه در فضای مجازی باید در اولویت مدارس قرار گیرد.
فرهنگیان؛ شایسته قدردانی
وی همچنین خطاب به مدیران مدارس، بر ضرورت قدردانی از زحمات فرهنگیان تأکید کرد و گفت: از هر فرصت برای تقدیر از همکاران استفاده کنید چرا که معلمان با دلسوزی در کلاسها تلاش میکنند و شایسته حمایت هستند.
نگاه دولت به آموزش و پرورش
در ادامه، صادقی به نگاه ویژه دولت چهاردهم به آموزش و پرورش اشاره کرد و از پیشرفت ۲۸۳ پروژه آموزشی در استان خبر داد.
پایانبخش نشست؛ صدای هنرآموزان
در پایان این نشست، هنرآموزان نیز دیدگاهها و پیشنهادهای خود را در زمینههایی چون هدایت تحصیلی، تکمیل تجهیزات ورزشی، پیچیدگی فعالیتهای آموزشی و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت مطرح کردند.
ارسال دیدگاه