معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی:

مدارس، نهادهای اجتماعی با نقشی فراتر از آموزش هستند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی مدارس را، نهادهای اجتماعی با نقشی فراتر از آموزش خواند و با دعوت به عهدی مشترک برای عدم جا ماندن هیچ‌یک از دانش‌آموزان در فرآیند آموزشی و تربیتی، نیاز به برنامه‌ریزی منسجم و مدرسه‌محور را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۵۶۵۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس، نهادهای اجتماعی با نقشی فراتر از آموزش هستند

محمد صادقزاده در اردوی آموزشی مربیان کاردان سازمان دانش‌آموزی جوار ۳ در اردوگاه شهید باهنر شیخ ولی شبستر با تبریک روز معلم و درود بر معلمان بزرگ تاریخ، گفت: تجلیل از مقام معلم تکریم علم و ادب و معرفت است و تجلیل از تربیت‌کننده انسان است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در خصوص اهداف دوره مربیان کاردان که قرار است شور و نشاط و انگیزه را به مدارس منتقل کنند، افزود: مدارس صرفاً یک سازمان آموزشی نیستند، مدارس نهاد بی‌بدیل اجتماعی هستند. مدیریت مدرسه نباید فقط بر بهره‌وری، رقابت و کنکور تمرکز بکند. عدالت اجتماعی به عنوان سنگ بنای توسعه کشور از همین مدارس در جامعه آغاز شود.

وی با بیان اینکه تربیت شهروندان مسوولیت‌پذیر، اجتماعی، دغدغه‌مند شکوفایی کشور وظیفه ما در مدرسه است، گفت: مدرسه امروز ما در حال تغییر است و این ما هستیم که باید خودمان را با این تغییرات وفق دهیم. امروز نیاز و خواسته دانش‌آموز با گذشته فرق می‌کند و برای بسط عدالت آموزشی راهی جز روی آوردن به روش‌های جدید و جذاب و استفاده از فناوری‌های نوین برای دانش‌آموز نداریم.

وی ادامه مسیر را منوط به شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف‌مان دانست و تأکید کرد: ما باید قله مطلوب را از ابتدا ترسیم کنیم و با شناخت نقاز ابتدا و انتها مسیر مطلوب را طی کنیم.

صادقزاده داشتن برنامه‌ای منسجم را تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌های ما به سمت مدرسه محوری باشد و باید عهد ببندیم که حتی یک دانش‌آموز هم در جریان این حرکت جا نماند.

خبرنگار : دانش‌آموز: فریبا محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار