وزیر آموزش و پرورش وارد استان کرمانشاه شد

تهران (پانا) - محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هم‌اکنون به منظور افتتاح پروژه‌های آموزشی ساخته شده بعد از زلزله کرمانشاه وارد فرودگاه شهید اشرفی شد و مورد استقبال استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

کد مطلب: ۹۵۶۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش وارد استان کرمانشاه شد

محسن حاجی میرزایی در این سفر یک روزه ۷۲ مدرسه با ۳۸۱ کلاس درس شامل ۶۱ هزار مترمربع زیربنای آموزشی را در استان کرمانشاه به صورت متمرکز افتتاح می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ابتدا در مدرسه ۱۵ کلاسه بسیج ۱ در ثلاث باباجانی چند پروژه آموزشی را به صورت متمرکز افتتاح خواهد کرد.

او در ادامه برنامه‌های خود در ازگله مدرسه ۶ کلاسه ابوریحانی بیرونی را افتتاح می‌کند و سپس با حضور در سرپل ذهاب افتتاح متمرکز پروژه‌های این شهر را در یکی از مدارس به صورت متمرکز انجام خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش عصر فردا در جلسه متمرکز شورای آموزش و پرورش با حضور خیرین و استاندار کرمانشاه حضور خواهد یافت و سخنرانی خواهد کرد.

برای افتتاح این پروژه‌ها که دولت و خیرین در ساختن آنها همکاری داشته‌اند ۱۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

آبان سال ۹۶ بعد از وقوع زلزله، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس آسیب دیده بود اما با مشارکت خیرین، بانک‌ها، نهادها و موسسات ساخت بیش از ۱۹۰ پروژه در استان بعد از زلزله آغاز شد. در مهر ۹۷ افتتاح آن‌ها شروع شد، سال گذشته ۷۳ مدرسه در مناطق روستایی که عمدتا مدارس کوچک بودند افتتاح شد و فردا هم ۷۲ مجتمع بزرگ شهری افتتاح می‌شود.

نکته مهم در این ساخت و سازها این است که سرانه فضای آموزشی استان بعد از زلزله با کمک خیرین به ازای هر دانش‌آموز ۱ مترمربع افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار