هشتمین سوگواره شعر کردی "شین" در ایلام برگزار می شود

ایلام (پانا)_- مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایلام از برگزاری هشتمین سوگواره شعر کردی "شین" ویژه اربعین حسینی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هشتمین سوگواره شعر کردی "شین" در ایلام برگزار می شود

محمد علی قاسمی گفت: این سوگواره با حضور شاعران استانی به مناسبت ایام محرم و با محوریت اشعار عاشورایی و آیینی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

به گفته وی ، در هشتمین دوره این سوگواره از آلبوم شعر شاعران کردگوی سوگواره شعر «شین» با محوریت اشعار عاشورایی و آیینی رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوگواره شعر کردی عاشورایی شین از سال ۹۱ آغاز شده است، افزود: این سوگواره بصورت رقابتی نبوده و تنها شاعران برجسته ایلام به قرائت آخرین سروده‌های خود در رثای سید و سالار شهیدان می پردازند.

قاسمی همچنین از برگزاری پنجمین مسابقه عکس آیینه داران ویژه عزاداری و سوگواری سید الشهدا(ع) در مرکز این استان خبر داد و هدف از برگزاری این مسابقه را نمایش عزاداری و سوگواری اباعبدالله(ع) عنوان کرد.

گفتنی است عکاسان می توانند آثار خود را از فلسفه عاشورا و عزاداری های دهه اول محرم تا اربعین به دبیرخانه این برنامه ارسال کنند.

وی ادامه داد: به منظور شرکت هرچه گسترده تر مردم در این برنامه علاقه مندان می توانند در بخش های آماتوری و حرفه ای با ارسال اثر در این برنامه شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار